Systeemherstelfunctie mogelijk op externe harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Kun je ook systeemherstel uitvoeren (herstelpunten (laten) maken, terugzetten systeem enz.) op een externe harde schijf?

Als goed is

Als goed is wel.
Want al heb ik mijn externe schijf er niet in zitten zegt die wel.
Dit is misschien niet mogelijk om te herstellen dus denk het wel :D

Hoi,

Wellicht gaat het om een netbook zonder dvd-drive?
Dan denk ik dat het niet gaat lukken.
Je kunt wellicht een viruele harde schijf maken en het daarop doen, maar daar heb je niet veel aan als je later de recovery wilt gebruiken. Want vanaf een virtuele schijf die fysiek op dezelfde schijf zit als die waarop je de recovery wilt doen ...... dat gaat niet lukken.

Hoi,

systeemherstel werkt vanuit het OS en slaat daar ook de herstelpunten op (de locatie kun je niet zelf bepalen), dus het antwoord is nee.
Wat wel kan is d.m.v. specifieke backupsoftware (incl. opstartbare cd) een image wegschrijven naar een externe schijf of op een cd/dvd branden. Je hebt ook speciale backup schijven waarop de software al aanwezig is.
Succes.

Hoi,

Wat betreft het terugzetten van het systeem naar een eerdere situatie (herstelpunt), denk ik dat dat wellicht niet anders kan.
Wat betreft het maken van een z.g. 'recovery' (vaak na aanschaf van een apparaat als optie geïnstalleerd, zou het - theoretisch - mogelijk zijn om dit niet op brandbare dvd's te doen, maar ook op een ander externe medium.
Mij is het met een netbook (immers vaak geen interne dvd-speler) niet gelukt.
Gelukkig was het in het kader van het zoveeljarig bestaan van Dynabyte een poosje geleden mogelijk op één zaterdag een externe aan te schaffen voor de helft van de prijs .....

Als goed is wel.
Want al heb ik mijn externe schijf er niet in zitten zegt die wel.
Dit is misschien niet mogelijk om te herstellen dus denk het wel :D

Mod edit

Welkom nog op Helpmij.nl

Zou je deze posting van je eens willen toelichten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan