Systeemherstelschijf kan niet worden gemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

PdeBruin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
Berichten
278
Ik heb al een tijdje Windows7 op mijn systeem en wilde nu een systeemherstelschijf aanmaken. In het configuratiescherm heb ik de keuze : een systeemschijf aanmaken aan geklikt Ik krig nu een fout boodschap : De Systeemschijf kan niet worden aangemaakt / De parameter is onjuist ( 0x80070057) Heb eerst een DVD geprobeerd en later met een bechrijfbare CD in speler geprobeert Krijg telkens dezelfde boodschap - Kan dus geen herstelschijf maken - Het lukte wel om op een andere hardeschijf een SYSTEEM kopie te maken maar weet niet of dit relevant is Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64bit op een Intel Core 2Quad Q9950 en alles werkt al weken naar tevredenheid. Wat kan er fout zijn? Peter
 
Ik heb al een tijdje Windows7 op mijn systeem en wilde nu een systeemherstelschijf aanmaken. In het configuratiescherm heb ik de keuze : een systeemschijf aanmaken aan geklikt Ik krig nu een fout boodschap : De Systeemschijf kan niet worden aangemaakt / De parameter is onjuist ( 0x80070057) Heb eerst een DVD geprobeerd en later met een bechrijfbare CD in speler geprobeert Krijg telkens dezelfde boodschap - Kan dus geen herstelschijf maken - Het lukte wel om op een andere hardeschijf een SYSTEEM kopie te maken maar weet niet of dit relevant is Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64bit op een Intel Core 2Quad Q9950 en alles werkt al weken naar tevredenheid. Wat kan er fout zijn? Peter

Misschien moet je bij systeembeheer, services even kijken of Volume Shadow Copy niet gestopt is zo ja, dan deze starten of op automatisch zetten. Dit is wel met Vista en ik denk in Win 7 ook.

En anders moet je hier ook even kijken
http://support.microsoft.com/kb/947821/nl
 
Laatst bewerkt:
Systeemschijf maken error

Ik heb door middel van msconfig bij services gezien dat Volume Shadow Copy gestopt is maar weet niet hoe ik deze kan starten of automatisch kan zetten. De link heb ik opgevolgd maar gaf geen oplossing - dus naar updates laten zoeken en geinstalleerd.
Weet je hoe ik Volume Shadow Copy kan starten om dit eens te proberen? groet Peter
 
Ik heb door middel van msconfig bij services gezien dat Volume Shadow Copy gestopt is maar weet niet hoe ik deze kan starten of automatisch kan zetten. De link heb ik opgevolgd maar gaf geen oplossing - dus naar updates laten zoeken en geinstalleerd.
Weet je hoe ik Volume Shadow Copy kan starten om dit eens te proberen? groet Peter

Ik heb nog geen Win7, maar dan zou je naar het configuratiescherm moeten gaan, ik weet niet of je die in de klassieke weergave kunt zetten en dan de icoon systeembeheer dubbelklikken dan zie je rechts "services"staan, dubbelklikken en dan kijken bij Volume Shadow Copy, bij mij staat hij op handmatig.
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    10,9 KB · Weergaven: 118
Wintoets+R
services.msc
enter
Kijk hier ook of de Remote Procedure Call(RPC) op automatisch staat want daar is die andere service van afhankelijk!
 
Laatst bewerkt:
ik heb het zelfde probleem. heb zowel 'handmatig' als 'automatisch geprobeerd, maar '

Ik heb nog geen Win7, maar dan zou je naar het configuratiescherm moeten gaan, ik weet niet of je die in de klassieke weergave kunt zetten en dan de icoon systeembeheer dubbelklikken dan zie je rechts "services"staan, dubbelklikken en dan kijken bij Volume Shadow Copy, bij mij staat hij op handmatig.

ik heb het zelfde probleem. heb de service Volume Shadow Copy zowel op 'handmatig' als 'automatisch' geprobeerd.

Bij het maken van een systeemherstelschijf wordt de locatie van de cd gevraagd; wel, ik heb maar één CDdrive/brander en dat is bij mij H:\
Als je dan klikt op <schijf maken> komt steeds dezelfde melding: 'Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden'
Help! Zonder zo'n systeemherstelCD heb ik niks aan mijn backups van de Systeemdrive C
 
Laatst bewerkt:
Het is niet de bedoeling een vraag te stellen in iemand anders zijn topic, dat is verwarrend voor degene die de vraag gesteld heeft.
Graag even een nieuwe vraag stellen voor je probleem.
Daarnaast is het topic uit 2009, dus al een ouder topic. Om die reden gaat er een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan