Systeeminfo??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leo414

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
137
Op 1 if andere manier kan ik niet meer in "help en ondersteuning' en 'systeeminfo' komen.
Zelf denk ik dat het iets met services te maken heeft. Iemend die hierover meer weet en de goede tip geven kan? Bvd, Leo
 
Waarschijnlijk gebruik je een te sterke cleaner, bijvoorbeeld Clean Up!
Die ruimt alle "index.dat" bestanden op, ook degene die staat in

C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\OfflineCache\index.dat

Controleer of dat bestand inderdaad is verdwenen en kijk dan of je in een cleaner-programma op je systeem een backup kunt restoren.
En anders een systeemherstel en die cleaner niet meer gebruiken.
 
En mocht mrmusic's tip toch niet helpen, ga dan naar Kelly's Korner en klik op 235 links en probeer eventueel ook nog 344 links.
Ook dit zijn register-tweaks die je als reg-bestandje download, waarna je er op moet dubbelklikken. Zeg ja op de vraag of het akkoord is dat het aan het register wordt toegevoegd. Maar het belangrijkste blijft om dat foute clean-programma niet meer te gebruiken.
 
C:\WINDOWS\pchealth\helpctr\OfflineCache\index.dat


Deze verwijzing is bij mij keurig aanwezig Boeing en 'systeemherstel' staat achter help en ondersteuning en achter systeemwerkset en is niet te openen.

http://www.dougknox.com/xp/scripts_d...xwinxphelp.htm

Deze tip van Mrmusic heb ik gedownload en opgeslagen maar heb geen idee hoe aan het register toe te voegen want het is geen registerbestand,

bedankt voor het meedenken en misschien hoor ik nog iets hierop terwijl ik druk bezig ben de 400 registertoevoegingen na te pluizen...
 
en 'systeemherstel' staat achter help en ondersteuning en achter systeemwerkset en is niet te openen.
Dit begrijp ik niet. Als je via Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset naar Systeemherstel gaat, dan opent Systeemherstel zich niet?

Alledrie de Register Tweaks, de ene van mrmusic en de twee van mij, kun je downloaden naar het Bureaublad. Vervolgens dubbelklik je er op met de muis, zegt "Ja" als er gevraagd wordt of het bestand geopend mag worden en bij die van mrmusic krijg je dan meteen een bevestigingsvenstertje en bij die van mij wordt eerst nog gevraagd of het akkoord is, dat de gegevens aan het register worden toegevoegd, waarop je "Ja"moet antwoorden
Zie bijgaande afbeelding van de bestandjes op het Bureaublad.
.
 

Bijlagen

  • RegTweaks.jpg
    RegTweaks.jpg
    7,4 KB · Weergaven: 24
Het lijkt me onwaarschijnlijk, maar kijk voor de zekeheid na, of Help en ondersteuning als service gestart is.
Via Configuratiescherm, Systeembeheer naar Services. Scroll naar "Help en ondersteuning", klik rechts op die regel, kies Eigenschappen en selecteer "Automatisch" als Opstarttype en zonodig "Starten".
 
Probeer in ieder geval ook het volgende, individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken. Hierbij moet alles succesvol geregistreerd worden (je krijgt na elk commando een melding).

Probeer daarna die weigerende programma's opnieuw te starten.

Krijg je foutmeldingen bij de uitvoering van de commando's, dan zijn belangrijke bestanden beschadigd of verwijderd van je systeem.

regsvr32.exe actxprxy.dll
regsvr32.exe atl.dll
regsvr32.exe browseui.dll
regsvr32.exe clbcatq.dll
regsvr32.exe credui.dll
regsvr32.exe cryptui.dll
regsvr32.exe cscui.dll
regsvr32.exe ddrawex.dll
regsvr32.exe drmclien.dll
regsvr32.exe dxmasf.dll
regsvr32.exe dxtrans.dll
regsvr32.exe hlink.dll
regsvr32.exe hnetcfg.dll
regsvr32.exe itss.dll
regsvr32.exe jscript.dll
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe msctf.dll
regsvr32.exe mshtml.dll
regsvr32.exe mshtmled.dll
regsvr32.exe vbscript.dll
regsvr32.exe MFC42.DLL
regsvr32.exe msinfo.dll
regsvr32.exe MFC42u.DLL
regsvr32.exe OLEACC.dll
regsvr32.exe wbemprox.dll
regsvr32.exe wbemsvc.dll
regsvr32.exe fastprox.dll
regsvr32.exe msi.dll
regsvr32.exe msimtf.dll
regsvr32.exe msxml3.dll
regsvr32.exe netshell.dll
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe oleaut32.dll
regsvr32.exe olepro32.dll
regsvr32.exe rpcrt4.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe shdocvw.dll
regsvr32.exe shell32.dll
regsvr32.exe srclient.dll
regsvr32.exe stobject.dll
regsvr32.exe themeui.dll
regsvr32.exe urlmon.dll
regsvr32.exe userenv.dll
regsvr32.exe webcheck.dll
regsvr32.exe wintrust.dll
regsvr32.exe wmvcore.dll

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Beter!

Ik heb zo'n beetje alles gedaan wat er door jullie is voorgesteld en het resultaat is in ieder geval dat 'help en ondersteuning ' zich weer laat openen en oon kan ik weer bij systeeminfo!!

Het rijtje dll's van Tijs accepteerde mijn comp. gewillig behalve de volgende waarvan er geen module gevonden kon worden:

mshtml.dll
msinfo.dll
wbemprox.dll
wbemsvc.dll
fastprox.dll
themeui.dll
webcheck.dll

Ik de 'services' heb ik alles wat werd aangekaart 'gestart'

Als de weigerende dll's verder het functioneren van de PC niet verder in de weg staat laat ik het maar zo of er moet nog iets op te vinden zijn dit euvel op te lossen zonder XP te herinstalleren.

Ik dank Boeing, Tijs en mrmusic voor hun bijdrage in deze, Leo
 
Laat ik het zo zeggen: Als je nu weer een vergelijkbaar probleem gaat krijgen bij andere 'standaard' XP-diensten, dan moet je deze dll's toch even 'lenen' bij iemand. Je moet ze allemaal éérst kopieren in de map system32\dllcache onder je Windows map (bestanden overschrijven als daarom gevraagd wordt), en dan allemaal in de system32 map onder je Windows (bestanden overschrijven als daarom gevraagd wordt), behalve
wbemprox.dll
wbemsvc.dll
fastprox.dll
die in de map system32\Wbem onder je Windows map moeten komen (bestanden overschrijven als daarom gevraagd wordt).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt ook de opdracht sfc /scannow intypen in het venstertje van Uitvoeren.
Wel de installatie CD van Windows XP in de lade van de CD-Rom leggen.
Windows gaat nu al die systeembestanden controleren en beschadigde of ontbrekende bestanden worden dan van de installatie CD gehaald
en in c:\windows\system32\dllcache en in c:\windows\system32 geplaatst.
Er verschijnt een voortgangsvenstertje op je beeldscherm en als het lichtje van je CD-Romdrive flikkert, wordt er een bestand gekopieerd.
Na afloop de PC herstarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan