Systeemkaartuitbreiding voor PenP-BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

wsimons

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2002
Berichten
30
Ik heb kennelijk op een verkeerde plek de vraag gesteld - maar ik krijg in apparaatbeheer (Windows 98SE) het bekende gele uitroepteken bij "Systeemkaartuitbreiding voor PenP-BIOS".
Ik kreeg als antwoord de vraag of de drivers voor het moederbord zijn geïnstalleerd.
Weet ik niet. Het is een oude Pentium waarvan het BIOS gereset moest worden omdat iemand het bios-wachtwoord vergeten was.
Alles werkt - geluidskaart (Sound Blaster 16) - Netwerkkaart, ens. maar ik zou graag het probleem met "Systeemkaartuitbreiding voor PenP-BIOS" ook oplossern en dat weet ik niet hoe ik dat kan bewerkstelligen. Weet iemand daar raad op?
 
Bij "Integrated Peripherals" komt de optie "Onchip
sound" niet voor, en "Onchip Legacy audio" deze ook niet
 
Het zal wel aan mijn leeftijd liggen - of misschien onwennigheid over het gebruik van deze geweldige service, maar op jou vraag: Hoezo op de verkeerde plaats? kan ik alleen maar antwoorden dat ik de regels onderaan het bercht verkeerd heb geïnterpreteerd. Er stond namelijk "Op E-mails over computerproblemen reageer ik niet meer,
daar is het forum voor" en hoewel ik geen email had gestuurd veronderstelde ik dat ik niet bij hardware maar elders bij het forum met de vraag moest zijn - sorry.

Nu over jou oplossing, in het bios zie ik alleen maar ON-CHIP PRIMARY PCI IDE en ON-CHIP SECONDARY PCI IDE en deze zijn beide ENABLED. Moet ik hier soms iets veranderen?
Verder zie ik nergens iets over Plug and Play.
Vr. Gr.
 
Geplaatst door wsimons
Er stond namelijk "Op E-mails over computerproblemen reageer ik niet meer,
daar is het forum voor" en hoewel ik geen email had gestuurd veronderstelde ik dat ik niet bij hardware maar elders bij het forum met de vraag moest zijn
Geeft niet hoor.:)
Wat jij gelezen hebt is zo gezegd m'n "Handtekening".
Ik krijg regelmatig E-mails met computer problemen.
Dat kan beter via het forum, dus het heeft niks met jou vraag te maken.;)

Kan je wat meer gegevens van die pc geven?
Wat voor moederbord/bios enz.
 
Dit zijn enkele gegevens;

Moederbord
CPU Type Intel Pentium, 75 MHz
Moederbordnaam Chaintech 5TDM2/5TLM
Moederbord Chipset Intel Triton 82430TX

BIOS Type Award Modular (02/05/98)

Moederbordeigenschappen
Product i430TX-8679

BIOS Eigenschappen
BIOS Type Award Modular
Award BIOS Type Award Modular BIOS v4.51PG
Award BIOS Boodschap 02/12/1998

Het is een oude Toren maar leuk om er mee te leren.
 
Helaas kom ik niet verder.:(
Ik heb gezocht op je Chaintech 5TDM2/5TLM moederbord.
Het meeste wordt kennelijk met jumpertjes geregeld voor het Bios gebeuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan