systeemkast piept bij aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

corien20

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Hoi

Mijn broer heeft vandaag mijn systeemkast start klaar gemaakt:moederbord erin, processor,dvd/cdrom drive en video en netwerk en geluidskaart zaten al onboard...
Ook de hardeschijf zit er natuurlijk in.

Omdat ik helaas (nog) geen monitorkabel heb kunnen we niet kijken wat het probleem is..

Wanneer ik mijn systeemkast aanzet(lampje brand, je hoort de koeler draaien,cdrom drive wil open en dicht) dan gaat hij om de seconde piepen totdat ik hem uitzet.

Mijn vraag is; Wie heeft enig idee hoe dit kan?
In de handleiding staat niets over gepiep bij foutmeldingen etc etc...er staat dus niets over gepiep in het boekje

Hier een moopi lijstjhe met POST BIOS beeps, echter deze beeps zijn BIOS afhankelijk )althans de meeste) en aangezien je geen monito hebt weet je vast ook niet welke bios er op zit.

Je zou even kunnen kijken welk mainboard je hebt en dat weer opzoeken op internet en dan weer de beepcode erbij zoeken, maar misschien is het een stuk makkelijker om ff je pc aan een monitor te hangen.

Gekke vraag misschien ,zit er geheugen in?En effe wachten tot je er een Monitor op hebt.

ja ik heb een onbekend monitor merk...ik heb wel een monitor maar de kabel niet..

en ik heb asrock moederbord?

overigens hij gaat steeds 3 x piepen, dan 1 seconde niet, dan weer 3 seconden piepen(elke seconde 1 piep)

je hebt een AMI-BIOS.
volgens de link van GForze horen die 3 piepjes bij
een geheugenprobleem

ok dankje..

en nu?

mijn broer is nu namelijk weg... en het geheugen is een klein smal dingetje op het moederbord he?
Daar moet ik even aanzitten?Dus eruit halen en erin zetten?
(ik ben niet zo heel technisch haha)
maar mn broer kan voorlopig niet meer komen...ik woon in Gr en hij in Alkmaar

nee die haal ik morgen...

maar is het niet handiger dat jullie alvast vertellen wat ik moet doen aan mijn geheugen?
dat is volgends de piepjes dus niet goed of whatever..Wat kan ik eraan doen?

En de monitor waar je nu naar zit te kijken kan je ie er niet even aan doen.
Denk en ben bijna zeker dat het dan over is!

nee helaas, systeemkast staat op mijn kamer en ben nu bij mijn ouders!

maar jij denkt dus gewoon dat het komt doordat het nog niet aan de monitor is vastgesloten en dergelijke?

het is inderdaad beter te wachten tot je een werkende monitor hebt.
Maar wat het geheugen betreft, die kunnen er wel eens niet goed in zitten dus even er uit halen en ze er goed recht en stevig weer in drukken.
ram-memory.jpg

http://www.hardware.info/artikelen.php?id=36&page=3

Laatst bewerkt:
Geplaatst door corien20
nee helaas, systeemkast staat op mijn kamer en ben nu bij mijn ouders!

maar jij denkt dus gewoon dat het komt doordat het nog niet aan de monitor is vastgesloten en dergelijke?

Zoals jij de piepjes beschrijf, denk ik dat zeker!

Als ik jou was, wachtte ik even op een kabel, en keek eerst even of je dan beeld hebt en zo ja of je daar foutmeldingen krijgt.

Als ik het zo lees lijkt het een geheugenprobleem, maar dat kan ook betekenen dat er instellingen voor het geheugen in de BIOS verkeerd staan, vaak is het hardwarematig, maar het HOEFT dus niet.

nou de kabel heb ik...

,aar t beeldscherm doet/zegt niets en het gepiep is nog steeds aanwezig...

**** o ****

en nu???

ik zal nog even vertellen wat het probleem was..

Mijn systeemkast piepte dus en er kwam geen beeld op mijn monitor...

Ik ben naar de computerwinkel gegaan met systeemkast en monitor en er is meteen naar gekeken..
Het lag niet aan het geheugen...Toen heeft hij er een nieuw moederbord in gedaan en toen deed ie het prima.
Of mijn moederbord was dus kapot of een schroefje zat verkeerd waardoor iets ergens tegen aan zat(weet t woord niet meer) waardoor er storing/kortsluiting was als het ware.

Aangezien ik mijn monitor had meegenomen keek hij ook of die nog goed was, en die was ook prima!

Toen ik thuis kwam startte de compu netjes op, maar ik kom niet in windows want hij zegt dat er een fout is opgetreden en dat komt dus of door de harde schijf die stuk is, of door een fout in windows..Ik ga zometeen nieuwe windows erop zetten..Ik kan nu namelijk alleen in de bios komen en niet in veilige modus of whatever..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan