Systeemklok klopt niet na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcjack

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2008
Beste forum,

Iedere keer als ik mijn pc aanzet, is het volgens de systeemklok 1 januari 2010 00:00
Hierdoor denkt AVG onder andere dat de certificaten van website's niet meer kloppen en heleboel andere programma's werken niet correct.

Ik moet iedere keer de klok herstellen en AVG updaten om verder te gaan
Weet iemand hoe ik mijn systeemklok weer goed moet krijgen?

Bij voorbaat dank,
Jack

Hallo

Vermoedelijk een leeg b.i.o.s. batterijtje.

Meest gebruikt CR2032 (3V).

Peter

Beste forum,

het probleem blijkt toch nog steeds te bestaan. Het kan niet aan de batterij liggen, die heb ik gisteren gekocht. Na het opstarten (dezelfde dag) stond de klok wel goed.
Vandaag niet meer.

suggesties?

Hoi

Als je een dubbelklik op de klok in je taakbalk doet.
Dan bij tabblad:tijd
Staat er een vinkje bij:klok automatisch.....
server:time.windows.com

Helpt dit niet dan zou men denken dan de batterij geen goede aansluiting heeft op het bord.

Mag hopen, dat je na het vervangen van de batterij, wel even de datum en tijd in het Bios hebt goed gezet en gesaved?

@crash: Ik heb na het vervangen van de batterij handmatig de tijd aangepast. Gelijk opnieuw opgestart, en toen had ie de tijd wel goed. (dat was gisteren). Ik heb vanochtend de pc aan gedaan en de tijd stond weer op 1 jan 2010 00:00. Vanochtend heb ik niet de moeite genomen om de tijd aan te passen. Nu doe ik de pc aan (17:48) en staat de klok op 8:15. Dus nadat ik de pc vanochtend heb uitgezet, is de klok wel blijven tikken, want anders had ie nu dus ook 00:00 moeten aangeven

@frankwannet: De pc hoort automatisch de tijd te synchroniseren, maar daar geeft hij een foutmelding. Ik zal voor de zekerheid even laten checken of het wel goed is aangesloten. misschien zit daar de fout wel.

andere suggesties hoor ik graag
bij voorbaat dank
jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan