systeemklok klopt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpywareTarget

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2010
Berichten
12
sinds ik mijn besturingssysteem opnieuw heb geinstalleerd, heb ik veel problemen. en dan probeer ik het zelf op te lossen, maar dan kom ik toch uiteindelijk weer hier uit. dus moet ik jullie weer de vraag gaan stellen: 'ik heb problemen met mijn systeem klok, weten jullie hoe ik hem moet fixen?'.

volgens veel programma's (AVG updater, windows update, windows life messenger, voornamelijk microsoft programa's) loopt mijn systeemklok verkeerd. ik heb dus het volgende geprobeerd:
dubbelklik op de klok > tabblat 'tijd' > nu synchroniseren (met time.windows.com en time.nist.gov geprobeerd). ik krijg te zien: 'Er is een fout opgetreden bij een poging om een synchronisatie met time.windows.com uit te voeren'.

ik heb ook Atomic Clock Sync v3.0 gedownload, maar het lijkt er niet echt op dat het iets doet. ik heb in het tablad 'synchronitation interval', 'sync now' gedrukt, en ik krijg het volgende terug: "Bezig met het verzenden van de opdracht resync aan local computer...
De computer is niet opnieuw gesynchroniseerd omdat er geen tijdgegevens beschikbaar zijn."

heeft iemand nog een ander idee?
alvast bedankt :).
 
Hoi,heb je al in het Bios gekeken of daar de tijd goed staat? (meestal F2 of DEL trommelen tijdens de boot)
 
Probeer eens het volgende:

Als eerste kun je een algemene check op uw computer uitvoeren. Deze check zal enkele minuten ( 5-10) in beslag nemen. Dit doe je met het programma Cleanup And Repair. Dit is te downloaden vanaf de volgende locatie:

Cleanup.exe

LET OP: Cleanup.exe is enkel getest op Windows XP. Er zijn problemen bekend wanneer dit programma uitgevoerd wordt op Windows Vista / Windows 7.

Direct na het downloaden kun je het programma uitvoeren. Tijdens het uitvoeren van deze scan is het belangrijk dat je alle andere openstaande programma's afsluit. Je krijgt hiervan ook een melding te zien.

Na het bevestigen van deze melding, kun je rechtsonder op de START knop klikken om de scan te starten.

Het kan heel goed zijn dat je tijdens de scan de melding krijgt te zien dat de scan meer tijd in beslag neemt dan verwacht, deze melding komt in 90% van de gevallen voor en kun je dan ook gewoon negeren.

Wanneer dit programma klaar is met de scan dient de computer opnieuw opgestart te worden. Na de herstart van de computer kun je nogmaals de klok controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan