systeemkoeler: mag ik die eruit halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skelle

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2004
omdat mijn pc zeer veel kabaal maakt had ik gedacht om er een koeling uit te halen. mijn systeem: amd athlon xp 1800+(1.5 ghz), 512 mb ram...(zie verder bij systeem) is het aan te raden om deze koeling eruit te halen die ervoor zorgt dat het hele systeem gekoelt wordt? of zal ik overhittingsproblemen krijgen? bestaat er anders een oplossing om een stillere koeler te zetten? (liefst ook van de cpu want naar mijn gevoel maakt die nog het meest kabaal:confused:)

Er uithalen van een koeler is niet aan te raden. Hij zit er niet voor niets in. Neem eens contact op met een computerwinkel om te kijken naar een alternatieve/stillere koeler.

ZalMan heeft hele stille coolers. Zelf heb ik er eentje op mn CPU zitten en het is een zonnetje.

Jammer dat mn voeding zo'n herrie maakt :D .

En wat betreft de prijs.. ZalMan is duurder maar je hebt zeker waar voor je geld.

Je kan eens in de kast gaan kijken welke cooler de herrie veroorzaakt.
Dat kan een casefan, processor cooler maar ook de voeding kan kabaal geven.

Voor processor coolers zijn er heel veel oplossingen.
Zalman is een hele bekende maar er zijn nog veel meer.

Om je voeding stil te maken kun je een nieuwe voeding aanschaffen, maar da's wel weer een duur grapje.

Geplaatst door Admin_Frisian
Je kan eens in de kast gaan kijken welke cooler de herrie veroorzaakt.
Dat kan een casefan, processor cooler maar ook de voeding kan kabaal geven.

Voor processor coolers zijn er heel veel oplossingen.
Zalman is een hele bekende maar er zijn nog veel meer.

Om je voeding stil te maken kun je een nieuwe voeding aanschaffen, maar da's wel weer een duur grapje.

Had net een heleboel nieuw gekocht dus vond ik vrij zonde :). Voeding (450 watt ofzo) zat bij de kast en de systeemkast staat in een computerkast dus heb er niet zoveel last van :).

Kijk even op deze site, hier krijg je misschien even een beter beeld van wat er met "stil" bedoeld wordt.
Waar je op moet letten in dBA en hoe een stille koeler er zoal uitziet.

misschien zal ik doen wat xp-pc doet: hem in een kast zetten en es kijken wat voor verschil dat geeft:)(nu alleen nog een kast vinden:p)

download speedfan en zet een voor de fans heel even uit. Dan merk je welke het meeste kabaal maakt.

T zou me niets verbazen asl dit de voeding is, want dat is nu eenmaal de grootste kabaalmaker (de p4-koeler kan er ook wat van hoor..)

In een kast zetten is leuk, maar als er geen lucht meer bijkomt, dan wordt het systeem veel te goed. Dan ben je flink verder van huis.

jah, maar wat zou een zeer stille koeler voor een AMD athlon xp 1800+(1.5 ghz) dan kunnen zijn? liefst ook niet al te duur:)

nee, egt getest heb ik nog niet gedaan:confused: maar waar in het progje speedfan kan ik dit doen? ik heb ook een bijlage toegevoegd, zeg eens wat jullie er van vinden want ik zie het verschil niet tussen de cpu koeler en systeem en voeding, alleen maar die van de hard disk:s

oops, bijlage vergeten:p

als ik tegelijk met everest vergelijk kom ik tot volgende constatatie(dam ingewikkeld woord:p) temp1=aux(wrs de kast zelf) temp2=moederbord, temp3=CPU(die schommelt dus:confused:) en HD1 is 1 van de twee harde schijven, de andere zal geen temperatuursensor hebben. maar waar kan ik die koelers uit en weer aanzetten?, ik dacht in het zelfde kadertje war die procenten staan, maar ik merk nix van verschil dus dat zal het niet zijn:)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan