Waarom lijkt dat niet te lukken / welk bericht krijg je?
Die D schijf, is dat een écht andere schijf in je computer of is dat (echt) een partitie van de enige in je systeem zittende hdd? Indien dit laatste van toepassing is, dan moet ik je dat 'ten strengste' afraden.
Waarom?
Stel jezelf de volgende vraag (en beantwoord 'm dan) : "Waarom heb ik een systeemkopie gemaakt"?
Waarschijnlijk om C te herstellen als Windows niet meer werkt. Dat is op zich wel logisch, maar die vlieger gaat alleen maar op als Windows door een redelijk onbenullige reden corrupt is geraakt en je op geen enkele manier Windows meer kunt herstellen, ja dan héb je wat aan die op D staande systeembackup.
Maar bij een virus (dat soms de onhebbelijke eigenschap heeft om je hele systeem te verzieken, dus mogelijk ook die D partitie) heb je geen fluit aan die systeemkopie. Een andere oorzaak (de schijf is gewoon kapot gegaan) heb je ook geen tierelier aan de systeembackup op D, want bij een defecte hdd geldt in jouw situatie dan : C = D en D = C, m.a.w. 1 kapot, de andere dan ook.........
Ik raad je dan ook aan om voor een paar tientjes een externe hdd te kopen (usb 3.0), dan heb je iig een wat 'veiligere' systeembackup dan je nu hebt.
Mocht jij bedoelen dat je de terugzetoptie niet ziet in hetzelfde scherm van backup maken, dan klopt dat ja. Microsoft heeft dat t.o.v. Win 7 veranderd (was niet zo'n handige beslissing van Microsoft, zeker niet voor degenen die konden lezen en schrijven met deze materie onder een oudere Winversie). De kopie terugzetten in Win 10 gaat via 'herstel'.
Klik en kijk naar de optie die ik heb opengeklikt.