Systeemmappen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

roycoumans

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Na een automatische Windows XP-update, starte de PC niet meer op om onduidelijke redenen. Ik heb de harde schijf in een andere PC geinstalleerd (met Windows Vista 64 bits) om de bestanden veilig te zetten en het bleek dat de windows-map en de Program Files map weg is. Ik heb alle data-bestanden en foto's kunnen 'redden', maar ik kan de outlook-file, die in Documents and Settings\gebruiker\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express staat niet vinden. De map Local Settings is niet zichtbaar. Ik heb alle opties aan staan (onzichtbare bestanden en systeembestanden laten zien) om de bestanden te moeten kunnen zien.

Hoe kan het dat de Windows-map en Program Files map weg zijn? Waar zijn alle verborgen mappen? Is dit het werk van een virus?

Hoe vind ik het outlook-bestand weer terug? Ik heb een (gratis) undelete-programma geprobeerd, maar dat haalde niets uit.

Tips?

Dat heb ik ook 's aan de hand gehad bij 'n kennis,toen heb ik via het mail programma van de gast pc (was ook Vista) de bestanden geïmporteerd(optie importeren/exporteren) en dat werkte,er werd geloof ik een aparte account bij gemaakt,je moet alleen als je de vraag krijgt om te zoeken en er 'n mini verkenner wordt getoond,de schijf aanklikken die je erbij hebt gehangen en niet 't juiste pad want dan vindt hij niks,althans bij mij niet.
In ieder geval is het me toen per toeval gelukt.
Dat je die mappen niet ziet komt volgens mij omdat die in een userprofile zijn opgeslagen dat geladen wordt bij logon,aangezien je schijf nu als dataschijf eraan hangt is dat een andere zaak.

Laatst bewerkt:
Ik weet wel dat in Vista de bestanden anders genoemd worden dan in XP

Dat zou best eens het probleem kunnen zijn.

Vista heeft lekker in jouw mappen zitten rommelen denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan