systeempje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, Eerst even wat vragen.
Ga je het systeem zelf bouwen?
Nog een besturingssysteem nodig?
Ziet er niet heel verkeerd uit, je videokaart is alleen erge overkill in vergelijking met je processor. Waarom kijk je niet even naar een compleet systeem is in deze prijsklasse vaak wel interessant.

Hallo, Eerst even wat vragen.
Ga je het systeem zelf bouwen?
Nog een besturingssysteem nodig?
Ziet er niet heel verkeerd uit, je videokaart is alleen erge overkill in vergelijking met je processor.
Hoezo?
Natuurlijk is het een zwakke processor in vergelijk met een i7-920. Maar op zich past deze processor best goed bij een videokaart in die prijsklasse (al past een HD4850 die ik koos er wel beter bij)

Waarom kijk je niet even naar een compleet systeem is in deze prijsklasse vaak wel interessant.
welke dan?
Dan krijg je een systeem met allerlei slechte keuzes waar je totaal niets meer mee kan.

Ik denk dat die processor het niet kan bijbenen. Dus ik zou of wat meer geld in een wat beter processor investeren, of een wat mindere kaart bijvoorbeeld uit de 4*** serie. Marsmannetje, wil niet zeggen dat jij ongelijk heb, maar naar mijn idee is het een redelijk zware kaart voor zon systeem. Kant en klare systemen zijn er wel te vinden. Zou dan niet kijken naar systemen van hp en dergelijke maar vaak hebben pcwinkels ook een aantal eigen pc's die ze zelf bouwen, deze kunnen dan ook nog aangepast worden naar de eisen van de ts.Het hangt er natuurlijk ook van af of er een besturingssysteem op moet en of de ts hem zelf in elkaar wil zetten.

Bedankt voor de reacties
Besturingssysteen heb ik zelf-->Windows XP X64
Ik wil hem wel graag zelf assembleren, een kant en klare pc is toch duurder? Een goede videokaart is wel nodig, gebruik veel grafische progs en game redelijk veel.

Bassie

Ik denk dat die processor het niet kan bijbenen. Dus ik zou of wat meer geld in een wat beter processor investeren, of een wat mindere kaart bijvoorbeeld uit de 4*** serie. Marsmannetje, wil niet zeggen dat jij ongelijk heb, maar naar mijn idee is het een redelijk zware kaart voor zon systeem.
Het is een redelijk zware kaart, maar in principe niet te zwaar. Zeker niet een HD4850.

Kant en klare systemen zijn er wel te vinden. Zou dan niet kijken naar systemen van hp en dergelijke maar vaak hebben pcwinkels ook een aantal eigen pc's die ze zelf bouwen, deze kunnen dan ook nog aangepast worden naar de eisen van de ts.Het hangt er natuurlijk ook van af of er een besturingssysteem op moet en of de ts hem zelf in elkaar wil zetten.
Ik durf haast te wedden dat een pc met HD4850 en minimaal de processor die TS heeft gekozen duurder is.

Bedankt voor de reacties
Besturingssysteen heb ik zelf-->Windows XP X64
Ik wil hem wel graag zelf assembleren, een kant en klare pc is toch duurder? Een goede videokaart is wel nodig, gebruik veel grafische progs en game redelijk veel.

Bassie

Een E7300 is iets duurder, maar dan heb je wel een beter systeem.
Dit bijv:
http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/6645

Das een veel betere keuze, ook omdat de processor ook nog eens makkelijk te overclocken is.

Als je zelf besturingsysteem hebt em hem zelf bouwt zou ik ook voor losse onderdelen gaan, anders betaal je dubbel. Over die procesoor en vidkaart: Oke, heb zelf ook niet echt heel veel benchmarks van die processor gezien, alleen gehoord dat hij niet zo spectaculair was, en de 4850 is toch wel een beste jongen. Nu ik dit weet vind ik het wel een mooi systeem!

Vind ik niet echt een keuze die je kan maken. Er zijn natuurlijk altijd mensen die om bepaalde redenen zeggen dat ze voor ati of nvidia zijn. Ik persoonlijk vind dat je moet kijken wat je wil en welke videokaart daar op dit moment het beste bij past. Nvidea heeft nu van de nieuwe serie alleen nog maar de top modellen uitgebracht, dus zou ik voor ati gaan.

Vind ik niet echt een keuze die je kan maken. Er zijn natuurlijk altijd mensen die om bepaalde redenen zeggen dat ze voor ati of nvidia zijn. Ik persoonlijk vind dat je moet kijken wat je wil en welke videokaart daar op dit moment het beste bij past. Nvidea heeft nu van de nieuwe serie alleen nog maar de top modellen uitgebracht, dus zou ik voor ati gaan.

marsmannetje, wat vind jij?

ik kies niet voor niets voor de HD4850: echt een heel goede prijs-kwaliteit verhouding.
En in combi met een E7300 is het helemaal goed.

ik kies niet voor niets voor de HD4850: echt een heel goede prijs-kwaliteit verhouding.
En in combi met een E7300 is het helemaal goed.
oke, bedankt
nog twee vraagjes:
de kast die ik heb uitgezocht, zit een standaard koeler in, ik heb er een casefan bijgedaan. Past deze erin? maakt hij niet te veel lawaai?
Is de koelpasta oke?

alvast bedankt!
EDIT: Dus je denkt dat die intel beter is dat een amd X2?

Laatst bewerkt:
E7300 is beter dan die AMD-processor.
Die AMD zit ergens tussen een E5200 en de E7200. En is zeker niet slecht.
Maar de E7200/e7300 is weer beter te overclocken.

Laatst bewerkt:
en die andere 2 vragen?

arctic silver is beter, maar dat is daar vrij duur en moeilijk leverbaar (geen winkel in de buurt die het heeft?)
Deze ken ik niet. Zou ook moeten googlen.

Recom is een leuke kast, maar als je een stille kast zoekt kan je beter een andere nemen.
volgens mij meoten er inderdaad 80mm-fan's in. Maar dat zeg ik uit mn hoofd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan