Systeemschijf D ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Na het verwijderen van XP in mijn Dualboot ( Geformateerd met KillDisk ) heb ik een schone Vista geinstalleerd.

Ik heb Vista nu op de C partitie de D partitie waar XP op stond is leeg maar wordt nog steeds herkent als systeemschijf.

Hoe kan ik van de D partitie weer een gewone partitie maken, zonder in de problemen te komen.

Kan je iets verduidelijken dat xp nog steeds als systeemschijf voor xp wordt herkent.

Heb je tijdens het opstarten dan nog altijd het dualboot scherm misschien?
Ik veronderstel dat er niets meer op de d-schijf staat, formateer hem dan gewoon nogmaals als NTFS als dat nog niet het geval is.

Reactie

Ik veronderstel dat er niets meer op de d-schijf staat, formateer hem dan gewoon nogmaals als NTFS als dat nog niet het geval is.

jelpot

Ik krijg tijdens het opstarten geen dualboot scherm meer te zien.

Ik werk momenteel alleen met Vista 64 bit maar deze weigert de D schijf te formateren omdat hij als systeemschijf wordt herkend.

D.jpg

Typ eens in cmd(opdrachtprompt) hetvolgende:

format d:/
druk dan op enter, als er gevraagd wordt om opnieuw op te starten doe je dit :thumb:

Ok, format d: werkt dus wel, maar dan krijg je de melding? :confused:

Reactie

Jelpot

Ik heb dit weekend de boel omgegooid.

Ik heb een Dualboot Vista / 7 gemaakt

Vista op de D ( systeemschijf ) 7 op de D schijf :thumb:

Jelpot

Ik heb dit weekend de boel omgegooid.

Ik heb een Dualboot Vista / 7 gemaakt

Vista op de D ( systeemschijf ) 7 op de D schijf :thumb:

Goed dat je het dan precies hebt opgelost maar ik denk dat je een klein foutje hebt gemaakt in je bericht ofwel moet je me eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt ;)

Ik veronderstel vista op C: en Win 7 op D:
Bij de installatie de partitie eerst verwijderd/geformateerd en dan 7 geinstalleerd?

Hoe bevalt het je en mag ik vragen welke versie? (RC, RTM,...)

Reactie

Uiteraard Vista op C ( voormalig D ) geformateerd met KillDisk
en 7 op D ( voormalig C ) geformateerd vanuit Vista

Ik heb een Engelse OEM versie van 7 !!

Ik heb 7 al maanden op mijn laptop staan ( samen met XP ) en het bevalt niet echt. Het is wennen vooral met netwerk en het is heel kaal en saai

Ik vind 7 tot zover gewoon hun beste OS momenteel, je kan misschien zeggen niet het snelste, maar de technologie gaat voort hé ;)

Hele verbetering t.o.v. vista al vond ik dat ook wel leuker werken dan XP.

Het is maar mijn mening hé, dat het nogal leeg is begrijp ik echter niet zo goed... toch niet meer als anders.

Je moet gewoon maar eens wat gaan aanpassen aan het uiterlijk ofzo hé, de dingen die je installeert kunnen het allemaal leuker maken zoals op elk OS :thumb:

Maar welke elke versie gebruik je dan? (kan je achter komen door winver te typen in cmd)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan