systeemtijd-problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmhu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 nov 2007
Berichten
3
Behalve 's nachts is mijn laptop bijna permanent on-line.
Bijna dagelijks wordt de systeemtijd veranderd in zaterdag 1 juni 2002: het is mij volstrekt onbekend hoe dit kan.
Met een verkeerde systeemtijd treden problemen op met ondermeer de geldigheid van certificaten
Een virusscan levert geen onregelmatigheden op.
Voor de zekerheid ook de 2 on-line security checks van Symantec uitgevoerd: alles ok, was de uitkomst.
Wie weet raad.
 
systeemtijd-problemen opgelost

Problemen opgelost: na rondsnuffelen op het forum ontdekt dat problemen bij anderen ook opgetreden zijn en dat een onjuiste systeemtijd/-datum in het Bios de oorzaak zou kunnen zijn - dat bleek bij mijn laptop ook het geval. Vraag blijft hoe de systeemtijd in het Bios van slag geraakt is.
Anyway, dank aan het forum voor het verschaffen van de oplossing.:thumb:
 
Mooi dat het is opgelost. Zou je systeemtijd weer van slag raken, controleer dan het CMOS-batterijtje waarmee de BIOS-instellingen worden "vastgehouden" in een chip op je moederbord als er geen voeding meer op je laptop staat. Dat batterijtje zit bij een laptop meestal verborgen achter een klepje in de ruimte waar je accu is opgeborgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de oorzaak nu; een aantal weken geleden is er een glas wijn over mijn laptop gegaan. Hoewel het beslist een goede Medoc was, ging de laptop dood.
Na demontage, enig schoonmaakwerk en ook verwijderen en terugplaatsen van de accu, functioneerde de laptop wonderwel weer! Ongetwijfeld zal dit dan de oorzaak geweest zijn-tot op heden wist ik niet van de aanwezigheid van een c-mosbattertijtje in mijn laptop!
 
Okay en jij alsnog gefeliciteerd dat jouw laptop die Medoc-vloed heeft overleefd! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan