systeemtijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

worstelaar

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Hallo,

Weet iemand hoe het komt dat mijn systeemklok steeds een uur achter loopt. Ik heb de tijd al zeker twintig keer gelijk gezet in het bios, maar na een dag loopt de tijd weer een uur achter.
Ik heb ook al diverse tijdservers geprobeerd voor de synchronisatie, maar niets werkt.
Ik gebruik windows XP home edition.

Grtz
Worstelaar

Batterij op moederbord dat leeg begint te raken...
probeer deze eens te vervangen

Dubbelklik op je klok, kijk nu in tabblad tijdzone.

Welke tijdzone heb je? En staat aanpassen aan zomer en wintertijd aangevinkt?
Loopt ie elke keer precies een uur achter?

Greetz Patrick

Hoi worstelaar, meer een oplossing voor het gevolg: kopiëer onderstaande tekst en plak dit in een TXT-bestand. Hernoem dit naar *.REG en voer dit uit. Dit zorgt ervoor dat synchronisatie van de tijd iedere dag gebeurd. De waarde 00015180 stond in een bepaalde notatie gelijk aan een dag.

GRTZ fun_surfer.

P.S.: Je kunt deze sleutel ook handmatig opzoeken en wijzigen natuurlijk, hij staat er al in met een andere waarde nl.!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient]
"SpecialPollInterval"=dword:00015180
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Het zou inderdaad aan de tijdzone kunnen liggen. Als XP de klok telkens "goed" zet volgens de ingestelde zone scheelt dat een uur.

Klik je klok open en zet de klok op automatisch aanpassen aan zomer en wintertijd en zet vink ook het vakje aan met automatisch aan de internetserver synchroniseren.
Nu zou het probleem opgelost moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan