Systeemtoetsenbord verwijderen Win 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blackbetty141

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo,

In van XP tot Windows 7 was er de mogelijkheid om de Nederlandse toetsenbordinstelling te verwijderen (zie plaatje) en alleen nog het 'Verenigde Staten (Internationaal)' toetsenbord over te houden.
Toetsenbord_1.jpg
Nu is deze mogelijkheid ineens verdwenen in Windows 8, althans, ik kan het nergens vinden. Zou iemand mij kunnen vertellen waar deze optie zit in Windows 8? Want het is vrij irritant wanneer je weer per ongeluk op Shift+Alt hebt gedrukt je ineens weer andere symbolen krijgt..

Configuratiescherm > Klok, taal en land/regio > Taal

Of bij de knop Toetsinstellingen (in je printscreen) de sneltoets om te schakelen tussen de verschillende toetsenbordindelingen veranderen naar (geen)

Groeten Marcel

@krolik Daar heb ik dus al gekeken, bij invoermethode staat alleen 'Verenigde staten (Internationaal)' maar in de taalbalk in de taakbalk staan nog steeds 2 toetsenborden NLD en ENG..
@hoogteijling waar is dat te vinden? Dat lost voor een groot deel mijn probleem wel op ja, het enige dat nog overblijft is dat ik dan een klein deel van mn taakbalk verlies aan die taalbalk maar dat neem ik dan maar voor lief

Ik heb dit ook al geprobeerd wat op de site van Microsoft stond maar dat heeft ook niet geholpen http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-8/change-keyboard-layout

[...]maar in de taalbalk in de taakbalk staan nog steeds 2 toetsenborden NLD en ENG..[...]

Let op: Er is een verschil tussen TAAL en TOETSENBORD.
Jij lijkt TAAL te bedoelen met de taalbalk, NIET de toetsenbordindeling.

Tijs.

Ah nu je het zegt heb ik inderdaad 2 talen in mn taalbalk staan en zijn de toetsenbordindelingen hetzelfde, iemand daar een oplossing voor dan?

Zie je in windows 8 ook het volgende?
Ik vind het in windows 7 configuratiescherm\land en taal> Tabblad Toetsenbord en talen > Knop Toetsenborden wijzigen > Tabblad Geavanceerde toetsinstellingen.
Daar zie ik in 7 een scherm voor sneltoetsen voor invoertalen.
Er staat Actie links en Toetsencombinatie Rechts.
Ik kan nederlands en verenigde staten selecteren waaronder de toetsencombinatie Geen staat.
In tabblad Algemeen kan je ook toetsenborden toevoegen en verwijderen, is dit alles in 8 verdwenen?

hmm, het zit m in het schakelen tussen invoertalen, wat gebeurd als je op Ctrl en schift toetst.
Terwijl er Alt links en shift wordt aangegeven.
Toets ik op Alt links en shift toets nothing happends, behalve dat het menu geselecteerd wordt met de alt toets.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan