Systeemuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lee45

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
De laatste tijd valt af en toe terwijl ik aan het computeren ben ineens het systeem uit en gaat dan weer opnieuw opstarten. Kan iemand mij vertellen of dit een hardwarefout is of dat het aan bepaalde software ligt.

Wat kan ik hieraan doen??????

dat is moeilijk te bepalen. ik zou even windows opnieuw installeren alle nieuwe drivers halen. gebeurt het nog het uitvallen steek het dan maar op de hardware. Maar dan komt het prob welk deel van de hardware is het er zijn zoveel stukken.

klik rechts op deze computer > eigenschappen > tabblad "geavanceerd > opstart en herstelinstellingen (wat een woord zeg) > haal vinkje weg bij "opnieuw opstarten"

dan start de computer niet meer opnieuw op bij een fout en krijg je een foutmelding.

Start uitvoeren type "eventvwr.msc" klik ok en je krijg de logboeken te zien.

Windows opnieuw installeren kan altijd nog.

Ga even naar configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> systeemfouten -> vink daar het vakje "de computer atomatisch opnieuw opstarten" UIT.

Dan zal je hopelijk een blauw scherm met een foutmelding krijgen. Post deze EXACT hier. Zo kunnen wij iets meer te weten komen.

Geplaatst door vanzwam
Ga even naar configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd -> systeemfouten -> vink daar het vakje "de computer atomatisch opnieuw opstarten" UIT.

Is het zelfde als dat ik schreef hoor.;)

maybe de temp te hoog? of cpu word te warm omdat koeler nie genoeg koelt

Ik heb het systeemuitval nog steeds af en toe. Ik denk dat het door software komt. Ik kan normaal gesproken gewoon computeren dus ik wacht gewoon tot het te gek wordt en zet dan XP er opnieuw op.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan