Systeemvereisten en zware spellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trompethans

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Hey,

Ik heb de systeemvereisten en aangeraden eisen doorgespit en ik kom er maar niet uit. Veel (zware) spellen zoals FIFA 11, COD2 en NFs Hot pursuit haperen erg. Ik heb zoals ik net zei alles doorgespit maar ik heb alles goed.

Behalve dat ik 0.25 GB RAM te weinig heb en dat ik NVIDIA GeForce 9200 heb. Wat moet ik nu doen met deze videokaart/grafische kaart? Volgens mij was hij vrij nieuw. Of ligt het aan de processor. ......

Zou dit de oorzaak kunnen zijn van de haperingen? Wat zou voor de rest een oorzaak zijn?

Laatst bewerkt:
kun je vertellen wat voor moederbord, hoeveel werkgeheugen en wat voor videokaart je hebt?

Ik heb meer dan 100 GB werkgeheugen dus dat lijkt me wel genoeg :P
Ik heb een moederbord: "Acer WMCP78M"
Ik heb videokaart/grafische kaart: "NVIDIA GeForce 9200
Ik heb een processor: "AMD Athlon 64 X2 4450e @ 2300 MHz" (1.65 V)
Ik heb 2.0 GB RAM geïnstalleerd, hoewel ik toch maar 1.75 GB kan gebruiken (en alle spellen eisen 2.0GB van Vista, zou de oorzaak kunnen zijn...)
Ik heb DirectX 11.0
Ik heb Windows Vista (TM) Home Premium 6.00.6002 Service Pack 2 (1600x900)

Ik hoop dat je me nu kunt helpen met de oorzaak van het haperen met o.a. NFS Hot Pursuit, COD2 en FIFA 11.

Laatst bewerkt:
DirectX11 zal de oorzaak wel zijn, dit is veel te hoog gegrepen. Probeer gewoon versie 10. DirectX11 werd gemaakt voor de nieuwste kaarten en toekomstige ontwikkelingen.
Veel grafische kaarten gebruiken geheugen van de computer en als de toepassingen minimaal 2 eisen kom je daarmee dus ook veel te kort. Vaak komen haperingen van onjuiste drivers. Je kunt even wild met een venster schuiven om te controleren of dit wel goed soepel gaat. Verder geldt al het andere om de computer sneller te kunnen maken ook hier. Windows gaat indexeren en de virusscanner zal aan het werk gaan. Ook kunnen kleine update programma's de computer flink bezighouden. Voor wat de processor en jou kaart betreft, stel je verwachtingen maar bij naar Medium instellingen en/of een lagere resolutie als bijvoorbeeld 1680×1050 breedbeeld.

Hoe kan je nu 100GB werkgeheugen hebben ik denk dat jij 2.00GB hebt dan honderd ik dat dat je Hardeschijf is.

Hallo..

Grootste probleem in dit geval is de nvidea-9200.Totaal geen gamerskaart.;)

Er wordt vrije schijfruimte mee bedoeld. Trouwens helemaal niet eens zo heel erg veel meer. Ik zou maar zeker zijn dat deze ruimte goed gedefragmenteerd is. Ik heb grote gebieden die bij elkaar horen en niet verplaatst worden. De begripsverwarring met geheugen komt uit de Engelse taal, waar ze liever niet spraken over disk-space, schijf in de ruimte of een ruimte voor schijven. Hier zeggen ze liever wat ze bedoelen en blijft schijfruimte dus schijfgeheugen. Werkgeheugen zal wel niet helemaal goed Nederlands (NL) zijn.

Ga je de schijfruimte defragmenteren, schakel dan het virtueel geheugen eens uit, start op in veilige modus om te defragmenteren en stel het virtueel geheugen daarna weer in met een even groot minimum als maximum. Toepassingen hoeven dan niet steeds om meer "werkgeheugen" op de schijf te vragen.

frankwannet heeft gelijk, ik werd helemaal op het verkeerde been gezet. De kaart kan nieuw zijn maar het is in dit geval een chip op het moederbord. Misschien heb je de verkeerde aansluiting gebruikt, anders heb jij helemaal geen grafische kaart :eek:

Ik zoek mijn grafische kaarten op Marktplaats en doe daar altijd heel goede zaken. Bekijk dus wat er maximaal in jou computer kan en zoek beoordelingen op Internet voor wat je krijgen kunt. Meer dan de helft voor een nog nieuwe kaart hoef je dan volgens mij niet te betalen. Ik had ook altijd een paar dagen garantie.

Voor het geheugen: Er past mogelijk Dual Chanel geheugen in de computer, dat zijn gelijke geheugens die dan tegelijk worden beschreven in plaats van één voor één en bij een upgrade is het vaak ook mogelijk om iets sneller geheugen te kunnen plaatsen. Hiervoor moet je de handleiding even raadplegen. Een videokaart met eigen geheugen is ook al een uitbreiding en precies dat wat je nu nodig hebt. Bij 1 Gb geheugen op de kaart en 2 in de computer zit je ook al haast aan het maximum voor 32 bit Windows. Ik heb een (Palit Nvidia-GeForce-9500GT PCI express 2.0) kaart waar geen ventilator op zit, zoiets zou goed in jou razend stille en zuinige computer passen aangezien deze een mooi PCI express slot heeft. http://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express :d

De oplossing is gewoon een nieuwe pc. Nu heb ik wat vraagjes:
- De 4GB RAM is toch genoeg voor alle games?
- Is de NVIDIA GeForce GTX470 of GTX480 goed genoeg voor de allernieuwste spellen zoals FIFA 11 en COD Black ops?
- Is de processor met Triple Core voldoende?
- Wat is de minimale CPU snelheid die je nodig hebt voor de nieuwste en meeste games?
- Zijn er nog meer onderdelen waar je echt noodzakelijk rekening mee moet houden?

Ik hoor het graag :P

Dag Trompethans,
Voor de beste prestaties heb je twee sloten en twee grafische kaarten nodig die samenwerken, zoiets wordt vaak SLI genoemd. NVidea heeft er een andere naam voor. Dan kan je ook DirectX 11 draaien. Een stevige voeding met de huiste stekkers is daarmee wel vereist. Ik vraag me af of je wel zo ver moet gaan voor de spelen die je noemt als het grafische niet echt zo heel veel beter wordt. Stel maar eens een andere vraag daarover. Ik weet niet hoe het bevalt en speel alleen mods van Crysis. Tripple Core is geloof ik iets zeldzaams, het is een afgeleide van Quad Core die één processor hebben die het niet doet. Ik vraag me af of je dan nooit compatabiliteitsproblemen daarmee ervaart. In het verleden was dat wel het geval met buitenbeentjes. Beter de gebaande paden nemen.

Ik heb een adres voor je van een website die de rekenkracht van processoren met elkaar vergelijkt. Van de iets oudere typen zijn ook ervaringsberichten op Internet te lezen. Er zijn een aantal andere dingen in de computer om aan te denken bij snelheid en op een bepaald moment moet je ook stevig in de beurs tasten. Koop beter eerst een grafische kaart zoals ik jou aanraadde met 1 Gigabyte goed geheugen die je in SLI combinatie kunt zetten in een toekomstige computer. Je hoeft er dan later alleen eentje bij te kopen of je bewaart de tweede, twee gaan langer mee dan één. Je zult meteen de spelen beter kunnen spelen en computers worden goedkoper na enkele jaren. zowel nieuw als tweedehands. Je het zo in ieder geval de tijd om op een aanbieding te wachten.

Voor wat het geheugen betreft moet je weten dat Windows 32 bit, maximaal 3,2 Gig (?) geheugen kan aanspreken en per toepassing 2. Het snelle video geheugen op de grafische kaart is gereserveerd en gaat daarvan af. Windows 64 bit kan veel meer maar heeft weer beperkingen voor wat betreft het draaien van programma's die je gebruiken wilt. Zoals ik al zei levert sneller geheugen of plaatsing in gelijke paren (Dual Chanel), als jou computer dat kan, misschien nog wat op.
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan