Systeemveristen Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Berichten
263
Hallo,
ik heb het volgende gelezen op de site van Microsoft:

Computers met processors met meerdere kernen:
Windows 7 is ontworpen voor de hedendaagse processors met meerdere kernen. Alle 32-bits versies van Windows 7 bieden ondersteuning voor maximaal 32 processorkernen, terwijl 64-bits versies maximaal 256 processorkernen kunnen ondersteunen.

Computers met meerdere processors (CPU's):

Commerciële servers, werkstations en andere high-end computers hebben vaak meerdere fysieke processors. Met Windows 7 Professional, Enterprise en Ultimate kunt u twee fysieke processors gebruiken. Deze besturingssystemen leveren de beste prestaties op dergelijke computers. Windows 7 Starter, Home Basic en Home Premium herkennen slechts één fysieke processor.

Wat is het verschil met een processors met meerdere kernen en een computer met meerdere processors.

Want ik heb een computer met een quad-core en ik wil graag weten welke versie ik nodig heb om het het vlotste te laten werken.
En foto bewerking te laten werken en games te spelen, eigenlijk een beetje een allround computer.

Groetjes
 
Een processor met meerdere kernen is fysiek maar 1 processor.

Echter is niet alleen de processor van belang om een systeem vlot te laten werken. Ook geheugen, videokaart spelen een rol.
 
Er is 1GB video geheugen en 4GB Ram geheugen dus hij zal wel vlot werken.
Want ik heb die vraag gestel omdat er een Windows 7 Home Pre opstaat en hij werkt super traag.
Dus een quad core is 1 processor

Groetjes
 
Minimale eisen zijn 3 GIG ram en 300gig hd systeembus onder de 400fsb niet meer gebruiken.

3gig ram omdat windows al rap 1,5 gig neemt en dan nog je virusscanner en je zou al snel niets nuttig meer kunnen doen
300gig hd best partitie maken en windows max 100gig geven zodat je een data hebt van 200 en dat windows bij herinstallatie niet je mooie foto en alle belangerijke bestanden verwijdert
 
Windows 7 kan prima met een partitie/schijf tussen de 40en 60GB werken. Overdreven om 100GB daarvoor te reserveren. Ik heb twee systemen met Windows 7 Ultimate 64BIT, deze hebben elk een SSD van 60GB. Hiervan is op beide ongeveer de helft nog vrij.
 
Ik zie installatie als volgt
windows:
=>.net frameworks
=>flachplayer
=>acrobat reader
=>java jre
=>javaFX
=>vp_suite
=>unzipprog

dan hebben de meeste
=>office
=>msn of andere chat
=>mail programma
=>gsmtools
=>gpstools

Let op bij ultimated is een bedrijfslecentie en staat standaart geen ontspanning (spelletjes)geinstalleert en ander rotzooi
 
Leesvoer. Meer.

Ik werk zelf met W7 Ultimate 64-bits op een SSD. Is een Intel Core i7 4 cores en 8 threads. Toen Norton Internet Security met de versie 2012 kwam, ging het scannen zeer langzaam. Echter toen ik in het programma het aantal threads op 8 had ingesteld ging het vijfmaal sneller.

64-bits kan veel meer geheugen (RAM) aan. Een SSD voor het besturingssysteem en programma's is werkelijk supersnel. Als je dan ook nog met USB 3.0 werkt dan is dat erg prettig. Ik zou iedereen willen aanraden, koop geen USB 2.0 externe HDD's meer, maar USB 3.0 (vijfmaal sneller in gegevens overdracht). Als je dat eenmaal gewend bent, wil je nooit meer anders. Moederbord moet natuurlijk wel voor USB 3.0 geschikt zijn.
 
Laatst bewerkt:
ik heb windows 7 32bit goed werkend op een pentium 4 3ghz en 1gb ram (sims3 low settings en photoshop cs5 werken erop)
je moet wel opletten dat er niet teveel programma's opstarten samen met windows dit kun je beheren met ccleaner en door op uitvoeren te klikken en msconfig te typen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan