Systeemwerkset Windows ME

Status
Niet open voor verdere reacties.

giotastic

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2002
Berichten
249
Ik gebruik Windows ME en wil schijfcontrole doen maar kan dit niet vinden op de pc. Ik weet dat het onder start en dan systeemwerkset moet staan omdat ik dit via google heb gelezen maar deze hele map staat niet meer op de pc!! Weet iemand waar ik systeemwerkset vandaan kan halen en weer installeren?

Alvast bedankt
 
Nee hoor

Volgens mij niet.

rechts klikken op de drive, eigenschappen, extra, schijfcontrole.

Net als 98.

Eric.

Wat jij googlde is XP
 
aha ik zie het, dat kan ook. Maar vroeger deed ik het anders. Systeemwerkset zit in de map bureauaccessoires en die is dus helemaal verdwenen op de pc. (misschien een keer per ongeluk)
En die zou ik dus graag weer terugwillen. Zou dit op de cd van ME moeten staan?
 
Als hij bestaat

Dan is het een map die systeemwerkset heet.

Als die vindt met zoeken kun je zelf een snelkoppeling maken.

Eric.:thumb:
 
ja maar het prem is juist dat systeemwerkset niet meer compleet is, de opties ontbreken.
 
Ok

Dan moet je de snelkoppelingen er zelf weer in zetten.

defrag = dfrg

Zoekt en gij zult vinden.

Eric.
 
ja maar ik kan toch geen snelkoppelingen maken als het bestand niet op de pc staat????????
 
Geplaatst door giotastic
Ik gebruik Windows ME en wil schijfcontrole doen maar kan dit niet vinden op de pc. Ik weet dat het onder start en dan systeemwerkset moet staan omdat ik dit via google heb gelezen maar deze hele map staat niet meer op de pc!! Weet iemand waar ik systeemwerkset vandaan kan halen en weer installeren?

Alvast bedankt

Lukt het hier wel mee: Start > Uitvoeren > Scandskw.exe > Ok

Kan je misschien ook aangeven waarom deze niet meer aanwezig is (oorzaak)?
 
ja dat linkje van je werkt wel.

maar bureau accessoires ontbreekt ook.
Is een keer per ongeluk verwijderd, denkend dat het iets anders was en nu staat het dus niet meer onder start
 
Schijfcontrole werkt dus nog! Je kan eens kijken in configuratiescherm of je daar nog iets vind van schijfbeheer/controle. Vind je daar iets, kan je een snelkoppeling aanmaken en het plaatsen in Start > Alle programma's > bureau-accessoires.

Wil je graag bureau-accessoires terug plaatsen kan dit volgens mij in Configuratiescherm > Software > Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.

Een (laatste) andere optie is Systeemherstel of reparatie middels recorvery/CD-Diskette.

Succes :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan