system battery voltage is low dell optiplex gx270

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes84

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2014
hoi allemaal,

Ik krijg al een tijdje de melding system battery voltage is low bij mij pc (dell optiplex gx270)
en ik moet steeds de tijd en datum aanpassen als ik opstart..
Nu heb ik links en rechts al gelezen dat er een batterij vervangen moet worden in het moederbord?
is dat lastig om te doen? zou het wel zelf willen proberen, maar geen idee waar het zit?!

en wat gebeurt er als ik het gewoon niet doe en gewoon steeds even de tijd opnieuw instel?

bedankt voor de eventuele reacties!

Hallo Marloes,

Het is niet moeilijk: http://www.ebay.co.uk/itm/DELL-X1078-OPTIPLEX-GX270-DHS-Socket-478-Motherboard-with-metal-/300742881626?nma=true&si=huALn1F8Z1rI%252Bc3fLiCK%252Fczs%252Fv0%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Het is het knoopbatterijtje aan de linkerkant van het moederbord.

Stekker uit stopcontact!

Zijkant van de pc openmaken, dat kan volgens mij bij dit type zelfs zonder gereedschap.
Eerst even kijken welk type er in zit.

Die kopen en voorzichtig vervangen.

Het enige wat fout kan gaan is datje het moederbord beschadigd als je niet voorzichtig bent.
Verder niet te veel onderdelen aanraken, er kan nog wel eens ergens spanning op staan.
Heb wel eens de tip gehoord om na het verwijderen van de stekker uit stopcontact de 'aanknop' in te drukken om de pc spanningloos te maken.
Maar of dat zo is weet ik niet.

Een 3 Volt knoopcel heb ik gezien bij de Euro Winkel, twee voor Euro 1.
De houder heeft een klemmetje wat je met je nagel naar achteren duwen moet. De computer moet uit zijn natuurlijk maar denk er ook aan dat je een andere vinger boven het batterijtje houdt zodat het niet door de computer springt.

Controleer even of de contacten glimmen en maak de nieuwe even schoon met een zacht doekje.

Na het er terug inklikken (eerst achter de twee nokjes en dan naar beneden waar het klemmetje zit) moet je volgens de regels der kunst naar de Bios of Setup gaan en "standaard waarden" of "default values" selecteren. Nu de wijzigingen opslaan bij het afsluiten en opnieuw naar de Biois gaan. Vervolgens de waarden naar wens aanpassen. Als je daar niet zo goed in bent dan zou je aantekeningen in het boekje kunnen maken, achterin worden de instellingen altijd besproken en daar staat ook bij welke instellingen standaard ingesteld staan.

bedankt voor de reacties, het was er nog niet eerder van gekomen.
ga vanmiddag eerst maar eens op zoek naar zo´n 3 volt knoopcel.. dan kijken we weer verder ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan