system C: kleurt bijna helemaal rood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Als ik het venster computer open zie ik dat system C: bijna helemaal rood is gekleurd;nochtans er is maar 4,57GB gebruikt en nog 108GB beschikbaar? Weet iemand hiervoor een oplossing? Het Gaat om een Amilo XI1526 computer,die deel uitmaakt van een draadloos netwerk.Besturingssysteem:Windows Vista Home Premium.Dank bij voorbaat.

heb je toevallig vrijeruimte gewist? gewoon effe opnieuw opstarten.

Of als de voorstellingn van coolkil het geval is dan ff op F5 drukken! Dat ververst alles ff netzoals in IE, chrome, firefox etc... (Overal, ook voor bureaublad)

Je kan ook gewoon sowieso nog je herstelpunten verwijderen. De laatste word dan bewaard om dat te doen kies je: Verkenner -> rechtseklik op schijf waar je je herstelpunten opslaat of probeer gewoon altijd beide of alle partities/schijfen. Dan klik je in het tabblad algemeen op schijfopruiming. Windows berekent even wat je allemaal kan verwijderen. Controleer eerst of de vinkjes goed staan. Met goed bedoel ik of ze naar u wens staan, dus bijvoorbeeld prullenbak leegmaken of JUIST die zo laten en alleen de foutmeldingen verwijderen... Keuze's gemaakt? Klik nu op het andere tabblad (Meer opties). Vervolgens kies u de onderste knop: Opruimen... Dus de knop die staat in het vakje van Systeem herstel en schaduw kopieen. Dan word u gevraagd of u alle herstel punten op de laatste na wilt verwijderen en op de vraag bevestigt u. Kan even duren! Klaar? Klik dan op OK om ook de andere gevraagde dingen toe te passen. Dus had u in het andere tabblad prullenbak aangevinkt dan word die leeggemaakt, en natuurlijk ook alle andere aangevinkte dingen. Hier moet u als het goed is ook nog ff een bevestiging geven. Dan ben je klaar;)! Meestal heb je dan al best wel weer wat schijfruimte terug omdat er door redelijk groot aantal programma's een herstelpunt word gemaakt en ook automatisch volgens mij voor dat windows haar updates installeert!:thumb:

system C: kleurt helemaal rood

Neen, ik heb geen schijfruimte gewist en opnieuw opstarten heeft ook niet geholpen.

Maar gedeeltelijk, schijf opruiming en schijf controle heb ik uitgevoerd zonder resultaat.Ik denk de getoonde rode C:scchijf (synoniem voor bijna vol) niet relevant is met de wekelijkheid (4,57 GB gebruikt en nog 108GB besckikbaar)? Ik begrijp niet wat U bedoeld met: "of als de voorstellingen van coolkil het geval is dan ff of F5 drukken! ".

Nee ik bedoelde: Als het geen wat coolkil zegt zo is (Dus als je net schijfruimte heb verwijderd) dan kanje ook ff op F5 drukken op te refreshen netzoals in je internet browser!;)

Coolkil,luuknl, en Mik Ik weet niet wat er gebeurt is maar het probleem blijkt opgelost. bedankt voor jullie reacties

Geen idee wat de oplossing was? Heb je gedefragmenteerd? Of was de oplossing er zomaar ineens?

Mik, Zo maar ineens een oplossing nl de robe balk is nu normaal blauw gekleurd zoals bij de andere schijven. de grootte van de balk is niet veranderd nl. bijna vol ondanks de 5,47GB gebruik en de 108GB besckibaar

Download eens WinDirStat (gratis) een klein progje dat aangeeft hoe het zit met je schijfruimte en waar wat staat op de schijf. Probeer het maar eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan