System\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

labrymos

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo,

Bij het opstarten van een programma krijg ik deze foutmelding:

System\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers. Virtual Device Driver format in the registry is invalid. Choose Çlose'to terminate the application.

Hoe is dit op te lossen?

Bijlagen

het betreft het programma beursanalist, heeft altijd gewerkt en nu ineens niet meer.

Kan ook komen doordat adware er vanaf gehaald hebt. de rest werkt allemaal nog wel.

Ik heb 32 bit.

De melding lijkt namelijk afkomstig van een 16bit programma (meestal erg oude programma's). Nu kan ik het specifieke programma niet terug vinden, maar kan het kloppen dat dit nog een 16bit programma is?

Je kunt eens de volgende stappen proberen:
Start Register-editor (Regedt32.exe of Regedit.exe).
Selecteer de volgende waarde:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\VirtualDeviceDrivers\VDD
Open het menu Bewerken en klik op Verwijderen.
Wijs in het menu Bewerken de optie Nieuw aan en klik op Waarde met meerdere tekenreeksen.
Typ VDD in het vak Naam en druk op Enter.
Sluit de Register-editor af.
Bron: http://support.microsoft.com/kb/314452/nl
De stappen zijn bedoeld voor XP, maar werken hetzelfde op Vista of Windows 7.

Bedankt voor je reactie.

Als ik dit doe zie ik nergens staan de map VirtualDeviceDrivers. deze ontbreekt gewoon.

Het zou kunnen dat dit nog een 16 bit programma is. Werd toen geleverd op een diskette.

Dan mag je die map ook aan maken. Let ook op de hoofdletters.
Op mijn pc staat er in de map VirtualDeviceDrivers enkel de waarde VDD (type: REG_MULTI_SZ), en deze is verder leeg.

Ik denk dat we met het ontbreken van de map de oorzaak van het probleem hebben gevonden.

Zie voor een voorbeeld:
vdd.png

Laatst bewerkt:
Fantastisch!!!!!

Hartstikke bedankt, het werkt weer , joepieeeeeeee

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan