"System" draai constant 90-95% van de CPU!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0182

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2008
Hallo mensen,

ik heb sinds een paar dagen dat "system" op 90-95% van mijn cpu draait.
Dit kleine programmatje is maar 252kb.

Ik heb geen virus of spyware etc. heb windows opnieuw geinstalleerd en toen was dit nog steeds.
Dus ik heb atm een 30 dagen trial versie van norton 2007.

Ik zou echt NIET weten hoe ik dit probleem moet oplossen.

Verder heb ik nog iets, mijn pc wil niet afsluiten. als je op afsluiten klikt. Staat er windows afsluten even geduld a.u.b en de muis verdwijt, op dat scherm blijft hij "hangen". Kan de pc alleen uit doen als ik 5 seconde de knop in hou.

Ik hoop dat iemand een oplossing hiervoor heeft.

Met vriendelijke Groeten,

Rick Kuipers

Misschien helpt het als je Norton verwijderd :p (serieus wel)

Wat heeft dit te maken met System uit je taakbeheer dan?
En voordat ik me XP opnieuw installeerdehad ik dit probleem ook al, en toen had ik GEEN norton.

Wat heeft dit te maken met System uit je taakbeheer dan?
En voordat ik me XP opnieuw installeerdehad ik dit probleem ook al, en toen had ik GEEN norton.

Je zegt System, maar als ik in mijn eigen taakbeheer kijk, staan deze er vele malen in onder de kolom gebruikersnaam.

Wat staat er bij procesnaam dan?

wat gebruik je als besturing systeem?

Tis niet toevallig System Idle Process?

en als je dat proces killed, wat gebeurt er dan? kun je dan wel gewoon afsluiten?

(maak er eens een screenshot van )

Hee,
nee het is echt gewoon "System" van 252 kB, hier heb ik een screenshotje ervan.

taakbeindigen1.JPG

Het is een generiek process van Windows waar een heleboel andere applicaties/drivers aan gekoppeld zijn.

Symantec is iig 1 van de boosdoeners, daarnaast doen USB apparaten ook een duit in het zakje kwa belasting door system.
De Hardeschijf DMA settings hebben ook invloed hierop. (DMA aanzetten verlaagd de belasting)
Drivers willen hier ook nog wel eens mee stoeien, dus... updaten :)
Maar ook Malware als Vundo koppeld zijn DLL's aan dit process,

Dus je ziet het, vele oorzaken maar geen generieke oplossing.
Loop iig alle zaken die ik hierboven heb vermeld even langs, misschien kun je dan een oorzaak vinden. dan kunnen we daarna kijken of we een oplossing kunnen vinden.

Het valt niet mee mijn pc,
ik heb volgens mij geen DMA aansluiting, ik ben echt een beginneling natuurlijk maar ik heb eventjes opgezocht op google hoe ik DMA aan kan zetten.
maar als ik daar bij apparaat beheer etc. kijk, dan staat er niks.

drivers zijn lastig te vinden, dit zit in me pc:

MSI Gypsum
Intel Celeron x300
Kingston 2gb 800mhz

gr. rick

.

heee ik heb ALLES gekopieerd en dan gebeurt er niks. ik zet hem in klas blok sla hem op als je zei. En dan dubbelklik en dan vraagt hij of ik een programma in een lijst wil selecteren of zoeken op het internet.

me cpu draait nu ook weer beter, ik heb batterij uit me moederbord gehaald, paar keer aan- uit knop in gedrukt en batterij er weer in. System heeft nu 0% van de CPU.
maar, hij staat nog wel steeds op Ultra DMA Mode 2

gr. rick

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan