"system" in Task Manager, hoort deze er wel ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Hallo allemaal,

Ik kom sinds een tijdje het proces "System" tegen in windows Task Manager (dus niet het proces "system idle Process", naja.. die staat er wel, maar heb ik het niet over)
Dit proces "sytem" staat de hele tijd in de lijst en gebruikt als ik gewoon aan het computeren ben tussen de 0 en 50% van mijn CPU. Verder gebruikt het nooit meer dan 100 K (zal wel KB zijn..)

Mijn vraag is, wat doet dit proces ?, aangezien er geen "system.exe" te vinden is in de win32 map en ik ook nog geen link heb kunnen vinden tussen dit proces en een gelijknamig trojaans paard....

Gegroet,
Jeffrey

Ik heb System ook staan in mn Taakbeheer, ook met weinig geheugengebruik en bij mij weinig processorgebruik.
Volgens mij hoort ie er.

Kijk eens een tijdje naar je Taakbeheer, gebruikt ie de hele tijd zoveel CPU?

Kijk eens een tijdje naar je Taakbeheer, gebruikt ie de hele tijd zoveel CPU?

nee, het is wisselend.. zo af en toe blijft hij wel "hoog" (rond de 40-50%) maar uiteindelijk zakt hij wel weer om later (minuut/uur) weer omhoog te schieten...
nu b.v. staat ie 30 seconden op 47-50%... het enige wat mijn PC deed was een ander liedje beginnen en afspelen.... (ja.. en ik was deze tekst aan het typen...)

naja.. erg vaag dus...

Jeffrey

p.s. na die 30 seconden heb ik hem tot nu nog niet weer "hoog" gezien.. hij staat nu dus weer op 0%

Loopt je pc soms vast of is ie langzaam?

zo af en toe loopt mijn PC ff vast, maar dat gebeurt alleen als ik:

Itunes (100 MB)
Dreamwaver (20-50 MB)
MSN (16 MB)
IE (18 MB)

allemaal tegelijkertijd aan heb staan, dan is het memorie ff vol en gaat het wat langzamer... (dan gebruik ik rond de 470 MB van de 512 die aanwezig is)

Gegroet,
Jeffret

p.s. langzaam vind ik hem wel de laatste tijd, maar dat zal door de grote processen komen die te veel memorie nodig hebben :P

Oke.
Dan zou ik het gewoon laten zo met dat System.

Wat je nog wel even kan doen:

Systeem opschonen

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt.

Oke.
Dan zou ik het gewoon laten zo met dat System.

Wat je nog wel even kan doen:

Systeem opschonen

Download hier eens CCleaner.
Installeer het daarna en start het programma.
Gebruik de onderdelen Cleaner en Problemen, bij beide onderdelen, laat je pc scannen en laat alles verwijderen wat er gevonden wordt.

ga ik gelijk doen :P

Jeffrey

ik heb last van hetzelfde probleem bij mij is hij soms tot de 100% van mijn CPU verbruik
meestal tijdens het opstarten

ik heb last van hetzelfde probleem bij mij is hij soms tot de 100% van mijn CPU verbruik
meestal tijdens het opstarten

Ik zou zelf een eigen topic maken, is overzichtelijker.

Over je probleem:
Welk process is verantwoordelijk voor die hoge CPU-verbruik?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan