System Recovery weigert

Status
Niet open voor verdere reacties.

fender

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Hallo iedereen,
Ik wil mijn vorige laptop verkopen, een paradigit voyager RockSolid. Vanavond komt iemand heb ophalen en wil nog even een recovery eroverheen gooien. Omdat er nu een windows XP professional op staat waar ik het administrator wachtwoord niet meer van weet, en het niet kan achterhalen moet ik dus die recovery wel doen.

Wat gaat er fout?

Ik doe de hersteldisk er in en start mijn computer opnieuw op.

Hij vraagt of ik wil herstellen

Vervolgens worden er een aantal bestanden geladen en komt het blauwe scherm van de system recovery in beeld. Hij wil een gebruikerspartitie aanmaken omdat ie er geen kan vinden.

Aanmaken van de gebruikerspartitie wordt in werking gesteld

De volgende mededeling komt in beeld en de recovery wordt afgesloten:
AANMAKEN VAN DE GP ONMOGELIJK! Systeem herstellen kan niet verder gaan!

Mijn vraag is dus: wat moet ik doen om die recovery er toch door te krijgen??

MVG Roeland

Het zal te maken hebben met de rechten die de administrator heeft. Dus eerst het aanmelden met wachtwoord voor de Administrator uitschakelen. De nieuwe eigenaar zal er anders ook niet veel aan hebben want die kan geen belangrijke instellingen veranderen. Het zou al te gemakkelijk zijn wanneer een wachtwoord voor Administrator ongedaan kan worden gemaakt door Herstel uit te voeren. Op de volgende pagina vind je verschillende programma's die het wachtwoord kunnen resetten als je ermee opstart vanaf een bootdisk. Zo zijn er nog veel meer. Het enige nadeel is dat EFS versleutelde bestanden haast altijd verloren gaan omdat het wachtwoord onderdeel van de sleutel is. Dat systeem zal je wel niet gebruiken. http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan