system recovery

Status
Niet open voor verdere reacties.

alaskabear

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Berichten
2
Hallo,
Even voorstellen, mijn naam is Benjamin, ik ben 60 jaar jong, gepensioneerd, en een computerdummy. Het enige wat mij redelijk afgaat is dingen opzoeken, mailen, foto’s en muziek opslaan. En natuurlijk mijn correspondentie voeren. Twee jaar geleden heb ik een laptop gekocht van Fujitsu Siemens. Een apparaat waar ik veel plezier aan beleef. In de loop van de tijd is hij echter veel trager geworden, dit ondanks deframentatie en schijfopruimingen. Nu heb ik gelezen dat er iets bestaat wat wordt system recovery genoemd. Hiermee wordt je systeem terug gezet naar de configuratie van toen je het apparaat kocht. Inmiddels heb ik alle documenten en andere zaken die ik wil bewaren op een externe harde schijf opgeslagen. Maar ik weet bij god niet hoe ik die system recovery op moet starten. Kan iemand mij in Jip & Janneke taal vertellen hoe ik dat moet uitvoeren.
Bij voorbaat mijn vriendelijke dank.
Benjamin.
 
Dan moet er op jouw systeem wel een recoverypartitie (deel van de harde schijf) aanwezig zijn. Soms wordt de recovery-installatie op een DVD meegeleverd.

Heb je het volledige typenummer van jouw systeem?
 
mijn harde schijf is in 2 partities verdeeld, verder beschik ik over alle nummers, ik werk alleen met orginele software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan