System Restore

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudi1

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2003
Hoi,

Waar kan je in Xp Pro instellen dat ie meerdere datums van systeem herstel moet bijhouden?
Ik zie in mijn Systeem herstel altijd maar één datum en dan gewoonlijk van de dag zelf en geen eerdere herstel punten.

Thanx,
Rudi.

raar,
bij mij onthoud hij gewoon meerdere herstel punten.
zelfs van december staat er nog in.
moet bij jou dan ook zo zijn lijkt me.
misschien geef je hem te weinig ruimte.
zet hem eens op maximaal in systeemherstel beheer als hij daar nog niet op staat

Die staat bij mij op max 12% 2400 Mb

Dus veranderd er nikd volgens mij.

Thanx,
Rudi.

raar,zo staat dat ook bij mij

ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen,
sorry:(

Heb ik dan niet genoeg schijf ruimte? Maar dat is in het verleden ook altijd zo geweest volgens mij, ook al in het begin van deze configuratie.

Rudi.

dan moet je in het zelfde tabblad eens systeemherstel uitzetten,pc opnieuw weer opstarten en dan weer in het zelfde tabblad weer aan vinken en weer opnieuw de pc aan zetten.

misschien dat het helpt.

je bent dan wel je herstelpunt van vandaag kwijt.

ps,maak eens een printscreen van de datums in systeemherstel.
dan kijk ik effe of het er zelfde als bij mij uitziet
moet je wel doen voor bovendstaande want alles is alles leeg

Systeemherstel heeft veel fouten helaas. Je zal handmatig herstelpunten kunnen maken als je dat wil.

Afhankelijk van war voor'n kompjoeter je hebt, kan het een hardware probleem zijn, deze is dan niet meer compatible met de configuratie van de laatste service packs.
Dus in dat geval zou je die bij de support site van je
hardware fabrikant kunnen zoeken zoals dat bij Compaq het geval is..
:thumb:

re

Heb even een print screen eraan gehangen kan je zien wat ik bedoel.

Ik heb een Pc van Aldi, Medion P3 1Ghz.

Kan er nergens iets van terug vinden op de site van Medion om het te herstellen.

Thanx,
Rudi.

Kunnen twee mogelijkheden zijn! Te groot bestand of verkeerde extensie....

De grote mag maximaal: 102400 bytes zijn
Toegestane bestandsextenties: gif jpg png txt zip bmp jpeg doc rar

Kijk anders eens met Everest om te achterhalen wie de fabrikant van je binnenwerk is, zoals moederbord chipset etc etc.
Ook krijg je van everest de url's waar je eventueel naar updates kan zoeken of verder verwezen wordt.

Als je een printscreen wil plaatsen kan dat het gemakkelijkst met bv. imagemonster doen. Daar moet je de print uploaden en krijg je van hun gelijk de code die je dan weer in je topic kan plakken..:thumb:
De print blijft dan wel maar 7 dagen staan dacht ik..:confused:

Ideetje :)
Kijk eerst of je system restore wel aan staat.
Dan ga je naar explorer en klik je boven in het beeld op extra kies daar mapopties en dan weergave, in die lijst vind je boven aan ergens “Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen) die vink je uit (altijd goed) sroll je helemaal naar beneden en vink je aan “Verborgen mappen en bestanden weergeven”.

Ga nu naar C/Windows/Inf en zoek in die map het bestand “sr.inf” klik die met rechts en kies “instaleren”

We zullen zien
Daarna kan je weer "Verborgen bestanden en mappen weergeven"aanvinken bij mopapties

Hoe zit dat met de schoonmak??? :) Of heb je daar nooit van gehoord??:confused:

re

Als ik die sr.inf instaleer, krijg ik de melding dat ie de servicepack 2 cd nodig heeft? Die heb ik toch niet.???

Thanx.
Rudi.

Dat is gemeen van ome Bill:( Dat wist ik niet dat dat was veranderd, sorry..
Zal eens gaan zoeken daar moet een manier zijn...:thumb:

Heb 'm all:) wanneer hij je prompt voor die CD moet onder in die adresbalk naar de map c:\Windows\ServicePackFiles\i386 gaan en klik je daar op sr.sys (das ook de enige file die je zal zien).
Dan zal hij die installeren en om de gewone XP cd vragen..

Succes:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan