System Restore

Status
Niet open voor verdere reacties.
re

Hoi,

Ik heb het gedaan zoals je gezegd hebt, zal het laten weten of het werkt.:D

Goetjes en bedankt voor de vele reacties!!:thumb:


Rudi.
 
:) Nou ik ben benieuwd, je hebt nu gewoon alle system restore onderdelen opnieuw geïnstaleerd en ververst.
:thumb:
 
re

Hier zijn we dan weer.

Het is nog altijd hetzelfde Gonzo, het heeft niet geholpen, het systeem herstel punt van gisteren middag is verdwenen, en hij laat nu aleen van vandaag zien toen ik 'm opgestart heb.

Helaas pindakaas!

Toch bedankt voor de moeite.
Ps: dat van die popup window werkt wel!!

Groetjes:thumb:
Rudi.
 
Kijk eens bij deze..
http://windowsxp.mvps.org/checkpoints.htm

Hier wordt de suggestie gegeven dat Takenplanner service en systeem herstel elkaar als service nodig hebben.
Kijk bij services of beiden op automatisch staan..


Om (automatisch) herstel punten te maken moet er zo nu en dan een punt zijn waar het systeem "IDLE" (inactief) is.
Indien er bv. een virus programma pauzeloos actief op de achtergrond meedraaid, is er dus nooit geen "IDLE"
moment.. En kan systeemherstel die punten niet maken danwel vast houden..

Klinkt allemaal erg aannemelijk en kan je eens proberen om je Virus programma uit te zetten, alle andere lopende programmas uitzetten en een herstel punt maken..
Maak anders eens een hesrstel punt in veilige modus..
Indien dat wel werkt kan je gaan zoeken in je opstart menu welke programma's met windows mee opstarten en welke eventueel zolang als de computer gebruikt wordt actief is.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is..
:thumb:


P..s kijk dan ook gelijk maar effe verder bij de services, of daar, niet windows processen als service actief zijn..
Een programma als bv. StlyXP maakt zijn eigen service aan en stelt zichzelf in als automatisch..
Zo zijn er meer van die sneaky programma's:confused:
 
Laatst bewerkt:
re

Hoi GooglingGonzo,

Wederom bedankt voor al de moeite:thumb:

Maar Het zl pas voor zaterdag zijn eer daar de tijd voor vind. Heb het nl. te druk (kom net van het ziekenhuis, dochtertje van de trap gevallen).

Maar ik laat je zeker iets weten via deze.

Nu tijdens het maken van dit bericht heb nog snel even gecheckt, en wat blijkt... ik had maandag nog een herstelpunt gemaakt en dit staat er nog in en ook nog een punt van Win. zelf???? Zou het nu dan toch werken??? Ben benieuwd...

Wordt vervolgd...


Thanx.
Rudi.
 
Geplaatst door GooglingGonzo
Kijk eens bij deze..
http://windowsxp.mvps.org/checkpoints.htm

Hier wordt de suggestie gegeven dat Takenplanner service en systeem herstel elkaar als service nodig hebben.
Kijk bij services of beiden op automatisch staan..


Om (automatisch) herstel punten te maken moet er zo nu en dan een punt zijn waar het systeem "IDLE" (inactief) is.
Indien er bv. een virus programma pauzeloos actief op de achtergrond meedraaid, is er dus nooit geen "IDLE"
moment.. En kan systeemherstel die punten niet maken danwel vast houden..

Klinkt allemaal erg aannemelijk en kan je eens proberen om je Virus programma uit te zetten, alle andere lopende programmas uitzetten en een herstel punt maken..
Maak anders eens een hesrstel punt in veilige modus..
Indien dat wel werkt kan je gaan zoeken in je opstart menu welke programma's met windows mee opstarten en welke eventueel zolang als de computer gebruikt wordt actief is.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is..
:thumb:


P..s kijk dan ook gelijk maar effe verder bij de services, of daar, niet windows processen als service actief zijn..
Een programma als bv. StlyXP maakt zijn eigen service aan en stelt zichzelf in als automatisch..
Zo zijn er meer van die sneaky programma's:confused:



raar,

bij mij draaien verschillende programma's op de achtergrond zoals virusscanner,adwatch,firewall e.d.
bij mij maakt hij gewoon automatisch werkende systeem herstelpunten.
 
Hoi,
Ik heb deze services allemaal nagekeken, blijkt allemaal goed te zijn, ook gekeken in het register (wat aangegeven werdt op de msdn site) is ook allemaal goed. Dus ben eigenlijk een beetje teneinde raad:evil:

Nog iemand sugesties???

Bedankt alvast voor de reacties:thumb:

Groetjes,
Rudi.
 
Het is wat he, :confused: Rudi,

Heb je al geprobeerd een herstelpunt in veilige modus uit te voeren, indien het daar wel lukt kan je er bijna zeker van zijn dat dit probleem niet door windows zelf wordt veroorzaakt.
En wijst aan dat je waarschijnlijk soft ware aan het draaien hebt die de boel vergalt.

Verder kan je het volgende nog even checken of dat in orde is.

c:\windows\system32\restore\filelist.xml"
Is de lijst waar alles instaat van wat hersteld wordt en wat niet..
(te openen met kladblok en eventueel aan te passen, alles in het rijtje exlude wordt dus niet hesteld)

Kijk of deze(verborgen) file aanwezig is en of misschien corrupt..Zo niet meestal helpt het om de map restore te verwijderen deze wordt automatisch weer hersteld.

Dan kan je de volgende register vermeldingen controleren.
De volgende waarden moeten correct zijn.

HKEY_LOCAL_MACHINE\ SYSTEM\ CurrentControlSet\ Services\ SR
Start REG_DWORD 0=Enabled(ingeschakeld)


HKEY_LOCAL_MACHINE\ SOFTWARE\ Microsoft\ Windows NT\ CurrentVersion\ SystemRestore

DiskPercent -> REG_DWORD -> Maximale opslag ruimte -> 12

RPGlobalInterval -> REG_DWORD -> Tijd in seconden eerdat SR gestart wordt ->86400(24u)

RPLifeInterval ---> REG_DWORD -> Tijd in seconden hoe lang een Hpunt wordt gereserveerd ->7776000(90 dagen)

RPSessionInterval-> REG_DWORD -> Tijd in seconden hoe vaak een sessie moet worden gemaakt -> 0(Disabled) (uitgeschakeld)

Indien we hier niet mee verder komen ben ik ook ten einde raad:evil: . En ben ik bang dat het echt een hardware probleem is. Heb je systeemherstel nodig in verband met andere problemen, is misschien een repair install van xp, is misschien wat drastisch, maar nog de snelste oplossing..:confused:
http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
 
Laatst bewerkt:
Zal vanavond ff proberen, GooglingGonzo:thumb:

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rudi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan