system soap pro 3.2-ac1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adelheid

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hoi hoi

Graag zou ik van iemand te weten komen wat het volgende betekent:
System Soap Pro 3.2-AC1

Albast bedankt
Adelheid

system soap

hallo

het zal wel stom zijn, maar ik begrijp niet goed wat er bedoeld wordt. ik weet nl. niet wat een hijack log is.
sorry

Adelheid

@ Maestro. Dat is wel zo, maar dan zou Adelheid het zelf gedownload moeten hebben en ik zag in de discussie groepen op google een rij mensen die dat programma ook plots op de pc hadden en dat niet wisten. En die soap site ziet er erg geloofwaardig uit :)

Geplaatst door maestro12
Als je verder zoek dan de eerste link in Google zie je dat System Soap ook een clean programma is om de pc op orde te houden.

http://www.systemsoap.com/

Hoi Maestro12,

Dat is precies het programma waar het om gaat. System Soap Pro is inderdaad een programma om je pc mee te cleanen; helaas is het niet te vertrouwen, want dit programma installeert zelf spyware op de pc:

soap.exe is an executable belonging to the System Soap Pro Internet cleaning software. This software offers Internet cleaning software, however comes with it's own Foistware, such as HTTPER and Zipclix. These programs are installed onto your computer without your knowledge. These processes monitor your browsing habits and distributes the data back to the author's servers for analyses. This also prompts advertising popups. This program is a registered security risk and should be removed immediately.

Bron: http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/soap/

Daar was ik ook al bang voor :confused: Had alleen nog even geen tijd gehad om verder te zoeken. Ik heb even snel gekeken bij HiJackthis maar kwam het niet zo gauw tegen, zal de volgende keer pas antwoorden als ik meer tijd heb om het uit te zoeken :o

System soap

hallo

daar ben ik weer. nou probeer ik dit system soap-gedoe te verwijderen maar als ik dat wil doen krijg ik als melding: could not open INSTALL:LOG file met als gevolg dat ie er niet af is. hoe krijg ik dit nu voor elkaar????:rolleyes:

groeten
Adelheid

Als je de link van hierboven gebruikt en Hijackthis download en je drukt dan op scan krijg je een log te zien waar hoogstwaarschijnlijk:

O2 - BHO: Httper - {A5483501-070C-41DD-AF44-9BD8864B3015} - C:\Program Files\Httper\httper.dll
O3 - Toolbar: Zipclix - {319A68DB-06D0-46DA-9F93-A810D5A70836} - C:\Program Files\Zipclix\zipclix.dll
O4 - HKCU\..\Run: [System Soap Pro] C:\Program Files\System Soap Pro\soap.exe min
System Soap Pro internet cleaning software. Bundles foistware like HTTPER and Zipclix .

in te vinden is. Dat is waar soap zich genesteld heeft en die dingen zou je moeten verwijderen. De experts zitten in deze sektie, waar je dus ook je hijackthis log zou moeten plaatsen. Daar word je exact verteld wat je er mee moet :)

system soap

hoi mumzel

hartelijk dank voor jouw reactie. bedoel jij nou dat ik het eerst moet downloaden, dat hijackthis? het is allemaal wel erg verwarrend vind ik, maar ik ben natuurlijk ook geen expert op computergebied.

gr
Adelheid:rolleyes:

Re: system soap

Geplaatst door Adelheid
bedoel jij nou dat ik het eerst moet downloaden, dat hijackthis? het is allemaal wel erg verwarrend vind ik, maar ik ben natuurlijk ook geen expert op computergebied.
Heb even de uitleg van Buffy erbij gepakt.:)
Geplaatst door buffy
1. Download HijackThis: http://downloads.subratam.org/hijackthis.zip
Unzip het naar een eigen map, bijvoorbeeld C:\Program Files\HJT.

2. Start HijackThis door te dubbelklikken op HijackThis.exe.

3. Klik op de knop "Scan".

4. Klik op de knop "Save log" (dat is dezelfde knop, maar in plaats van "Scan" staat er nu "Save log" op) en sla je log op als *.txt-bestand (of, als je XP hebt, gewoon als *.log-bestand, dat komt op hetzelfde neer).

Je ziet dat de scanresultaten nu worden geopend in Kladblok.

5. Kies in het menu Bewerken (linksboven) voor "Alles selecteren". Kies vervolgens in datzelfde menu voor "Kopiëren".

6. Klik in deze sectie klik --> Hijackthis Log's <--klik op "Plaats een vraag", zodat je een nieuwe vraag kunt plaatsen. Klik in dat lege bericht één maal met je rechtermuisknop en kies voor "Plakken" (of "paste"). Je ziet dat je log nu in het bericht verschijnt. Klik op "plaats bericht" en je log wordt geplaatst.
Wel even een titel bij je vraag verzinnen.

7. Wacht het antwoord af en volg de instructies die je zult krijgen zorgvuldig op.

Laatst bewerkt:
system soap

hoi crash

geweldig bedankt voor de tip. ik ga het straks gelijk uitproberen. je hoort nog van me hoe het afloopt. oké?

gr
Adelheid:thumb:

Geplaatst door Adelheid
geweldig bedankt voor de tip. ik ga het straks gelijk uitproberen. je hoort nog van me hoe het afloopt. oké?
Zie je log waarschijnlijk wel in de "Hijackthis log's" sectie verschijnen.:)

system soap

hoi crash

daar ben ik alweer.
ik was bezig met die uitleg van Buffy en toen ik bij save log kwam wist ik niet meer verder. moet ik mijn log opslaan bij bestandsnaam of bij log file?

een bijna wanhopige Adelheid inmiddels:(

Geplaatst door Adelheid
hoi crash

daar ben ik alweer.
ik was bezig met die uitleg van Buffy en toen ik bij save log kwam wist ik niet meer verder. moet ik mijn log opslaan bij bestandsnaam of bij log file?

een bijna wanhopige Adelheid inmiddels:(
De log opslaan als Hijackthislog.txt
Let op de .txt achter Hijackthislog.
Na het opslaan opend Kladblok met daarin jou log.
Kopieer en plak alles wat er in kladblok staat in je bericht in de Hijackthis log's sectie.

klik --> Hijackthis Log's <--klik.

system soap

hoi crash

lang niets gehoord(;)
Ik heb dat hijack-gedoe nu gekopieerd maar ik hoefde volgens de link niet te plakken, wat ik dus ook niet gedaan heb, maar hoe krijg ik dat kladblok nu op het forum?
ik ben wel ontzettend lasting begrijp ik, maar ja, ik snap er gewoonweg geen fluit van en ik kan niet genoeg zeggen hoe blij ik met je ben.

groetjes
Adelheid:D :thumb:

Je ziet dat de scanresultaten nu worden geopend in Kladblok.

5. Kies in het menu Bewerken (linksboven) voor "Alles selecteren". Kies vervolgens in datzelfde menu voor "Kopiëren".

6. Klik in deze sectie klik --> Hijackthis Log's <--klik op "Plaats een vraag", zodat je een nieuwe vraag kunt plaatsen. Klik in dat lege bericht één maal met je rechtermuisknop en kies voor "Plakken" (of "paste"). Je ziet dat je log nu in het bericht verschijnt. Klik op "plaats bericht" en je log wordt geplaatst.

system soap

hoi crash

Ik heb het "kladblok" geplaatst onder hijackthis. Heb je het ook gezien? Ik vroeg het me af omdat ik nog niets van je "gehoord" had.

groetjes
Adelheid:o

hallo

ik heb een poosje geleden het één en ander over system soap gevraagd en antwoord op gekregen maar ik kan het nog steeds niet verwijderen uit mijn software! zo langzamerhand begin ik er dik de balen van te krijgen omdat ik niet meer weet wat ik moet doen, wie kan mij nu eens concrete hulp aanbieden???

gr.
Adelheid:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan