System Thread exeption not handled

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hoi allen,

Ik kocht onlangs een tweedehands pc met Windows 8 voor m'n schoonmamma. Ding draaide goed, was schoon nieuw geïnstalleerd. Echter, nu komt er een blauw scherm met

System Thread exeption not handled

Je kunt m niet meer aan of uitzetten, en hij start Windows niet.

Ik zag via Google dat het een melding betreft voor de Graphics drivers in w8, maar hoe kom ik daarbij als Windows niet start ?

Ik ga er vanavond weer heen. Op jacht naar de oplossing.. Kunnen jullie mij hiermee helpen??

Dank jullie wel alvast!!

Bij een blauw scherm wordt links onderaan een Stop code getoond in de vorm van 0x000000. Deze is belangrijk om te weten.

Er staat geen code... Het is een scherm met een soort smiley , met die tekst. Ze kan de pc ook niet handmatig uitzetten... Alleen de stekker eruit trekken

Hij geeft aan gegevens te verzamelen en te herstellen, maar dat doet ie niet...en blijft dus terugvallen naar dat scherm

Laatst bewerkt:
Maak er ééns een foto als dat kan.

Dat lukt niet erg, ik maak een foto met mn foon en dan hier uploaden wil niet echt. Maar als je googelt vind je dit bsod beeld wel bij de afbeeldingen.

Veilige modus opstart lukte wel uiteindelijk. Maar alsnog nieuw opstarten weer niet... Weer dat scherm...

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt dan inderdaad iets met de videokaart te maken te hebben. In veilige modus kun je in apparaatbeheer de drivers van die kaart verwijderen. Als je dan de PC weer normaal start zou het goed moeten gaan en kun je de juiste drivers installeren.

Dat probeerde ik, maar gaat nog niet vanzelf. Hij geeft ook een geel uitroepteken op het beeldscherm. Dus niet bij de adapters maar wel bij het beeldscherm . Kan ik die ook verwijderen??

Ja, die zou hij automatisch weer moeten detecteren.

Dan lijkt het toch echt een hardware probleem te zijn en moet kennelijk de videokaart worden vervangen. Als het een onboard kaart is kun je volstaan met een losse kaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan