system tray icoon verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thierrydriessen

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Hallo allemaal ik heb een klein probleem, een programma dat ik van mijn computer heb verwijdert heeft een icoontje achtergelaten in de lijst van de meldingspictogrammen hier staat een icoontje dat ik weg wil hebben.

Weet iemand toevallig hoe ik dit doe?

Alvast bedankt,

thierrydriessen

Laatst bewerkt:
het gaat om het programma Virtualgirl of zoiets iets of iemand (misschien een virus) had dit op mijn pc geïnstalleerd, ik ben er in geslaagd alle schadelijke software te verwijderen en met deze software alles wat met dit programma te maken heeft maar het icoontje blijft er maar staan en ik krijg het maar niet weg.:( ik ben ten einde raad kunnen jullie me misschien nog verder helpen of zal ik voor de zoveelste keer mijn harde schijf moeten schonen en win 7 opnieuw moeten installeren?

alvast bedankt,

thierrydriessen

ik heb precies gedaan wat er gevraagd werd en het register programma uitgevoerd maar zonder succes het icoon dingetje is dan wel verdwenen maar de link en opties staan nog steeds in de meldingspictogrammen lijst.

hoe kan ik deze verwijderen?

alvast bedankt,

thierrydriessen

Heb je het programma wel van je computer verwijderd?
Kijk eens in configuratiescherm -> Programma's en onderdelen-> Kijk of je daar nog een melding ziet staan van het bewuste programma. Zoja, van je computer verwijderen.
Heb je ook de computer opnieuw opgestart? Ik vraag dit helaas niet voor de lol.

ik heb alles gedaan, programma is van mijn pc af en opnieuw opstarten heb ik net nog gedaan, ongeveer 2 minuten geleden.
het blijft er maar staan.:mad:

....opnieuw opstarten heb ik net nog gedaan, ongeveer 2 minuten geleden.
het blijft er maar staan.:mad:
Dit wilde ik even zeker weten.

Probeer je computer eens te scannen met malwarebytes
Malwarebytes downloaden vanaf de volgende link: Klik
Installeren-> Direct na de installatie het programma updates-> Hij komt hier automatisch mee. En dan een quick scan-> Ik wil hier de resultaten van weten.
Na de scan even rebooten en controleren. Is het programma nog steeds aanwezig-> Dan een full scan uitvoeren met malwarebytes.

ik heb een volledige systeemscan uitgevoerd en dit was het resultaat:malwareresultaatvolsysscan.jpg
geen virussen of malware dus, maar toch blijft het icoontje er staan. :(

Dat kan gedaan worden met de Register-editor. Combineer [windowstoets+r] en type: REGEDIT. Zoek vervolgens deze sleutel op:
HKEY_CURRENT_USER\ Software\ Classes\ LocalSettings\ Software\ Microsoft\ Windows\ CurrentVersion\ TrayNotify.
Op die plek aangekomen, moeten deze twee parameters worden weggegooid:
  1. IconStreams en
  2. PastIconStream
. Vervolgens de PC afsluiten en opnieuw starten.

Ik heb precies gedaan wat je zei maar het meldingspictogram van het desbetreffende programma blijft er maar staan, het heeft dus niet gewerkt.

Heeft iemand misschien andere suggesties? ik ben nu echt helemaal de weg even kwijt:confused: ik heb alles geprobeerd en niets helpt. :(

alvast bedankt voor de hulp,

thierrydriessen

Als je op dat pictogram klikt, krijg je dan een menuutje te zien met opties? Zoja, even doen en dan een printscreen maken. Ik wil nu wel eens weten wat dit voor een icoontje is.
Na het maken van de screenshot kun je de computer opnieuw opstarten in een zogenaamde cleanboot. Alle opstartprogramma's worden dan tijdelijk uitgeschakeld.
Wil je weten hoe je een cleanboot uitvoert-> klik

Het is gelukt! Bedankt voor alle hulp, na twee reboots en een weekje mijn computer met rust gelaten te hebben is het uiteindelijk gelukt.:d:thumb:;)

Het is werkelijk geweldig nogmaals bedankt voor alles.:P:thumb:

Mooi dat het gelukt is en succes verder!
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:

Het is weer raak

Hallo allemaal, het eerste probleem is opgelost en ik zit meteen weer met een probleem.
Omdat Frostwire al een tijdje niet meer goed werkte en ik tegenwoordig toch alles direct van internet haal dacht ik, laat ik het is de-installeren.

Slecht idee:(, nu blijft het tray icon van frostwire staan en ik kan hem met geen mogelijkheid verwijderen:mad:, heb alles geprobeert wat hierboven werd gezegd maar niets schijnt te helpen.

Ik snap er niets van, alles echt werkelijk alles is van mijn computer af wat betreft frostwire en toch blijft hij het icoon weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan