System Volume Information in Vista Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

mavaros

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2003
Hallo,

Ik zit weer met een probleem waar ik niet uitkom, ondanks een hoop gezoek en gepiel.

In Vista heb je een map op de C:\ partitie die System Volume Information heet.
In die map staan een boel files, variërend in grootte. De grootste is in mijn geval ruim 1GB groot. Bij elkaar kom ik uit op een kleine 4 GB aan data in die map.

Ik heb mezelf de rechten over die map gegeven, in de hoop deze files te kunnen verwijderen. Dit gaat goed, maar het verwijderen van die files wil niet lukken bij mij.

Weet iemand waardoor deze map maar in grootte blijft toenemen, en hoe ik eventueel deze files in die map (System Volume Information) kan verwijderen.

Ik heb ruimte genoeg op de partitie, maar ik zou deze files het liefst toch weg hebben. In W2K was dit geen probleem om het te verwijderen, in Vista is dit toch andere koek.

Ik neem aan dat het in Vista het zelfde is als in XP.
Die map is de map van systeemherstel, als die map jou te groot wordt wijzig dan de instellingen van systeemherstel, lijkt mij iets handiger. :)

Hoi,

Ik heb het al gevonden. Ben weer te snel met een vraag geweest, omdat ik het helemaal niet kon vinden.

Is inderdaad voor systeem herstel.

Als ik die uitzet, dan is de map ook weer netjes schoon.

:o

Ik neem aan dat je dat niet had in W2K ?

Ik weet het wel zeker. ME, XP en Vista hebben system restore

Had wel System Volume Information in W2K, maar ik had er geen systeemherstel.

Daarom kon ik het ook niet vinden denk ik. Ik kom nog uit het stenen tijdperk merk ik nu.

Ook het uiterlijk naar classic terugzetten scheelt toch een hoop gezoek. Dan begrijp ik het tenminste weer.:D

Laatst bewerkt:
Kun je niet beter met: >schijfopruiming>meer opties,
je herstelpunten, op de laatste na, verwijderen?
Dan hou je er nog 1 over; wel zo veilig.

Had wel System Volume Information in W2K, maar ik had er geen systeemherstel.

Daarom kon ik het ook niet vinden denk ik. Ik kom nog uit het stenen tijdperk merk ik nu.

Ook het uiterlijk naar classic terugzetten scheelt toch een hoop gezoek. Dan begrijp ik het tenminste weer.:D

Op die manier wen je nooit aan nieuwe zaken.........;)

@ lexaldo: Bedoel je disk cleanup? (Ik heb de engelstalige versie)

Ik heb daar geen meer opties mogelijkheid. Er staat maar 1 herstelpunt in, die in System Volume Information (SVI) steeds wordt uitgebreid.

Ik zet dus het herstelpunt even uit nu. Dan ben ik die files in SVI kwijt, dan zet ik het herstelpunt weer aan, en als het weer te groot wordt, dan herhaal ik deze actie weer. (Het is wat omslachtig, dat wel.)

@Ton52: Ik heb nooit met windows XP gedraaid. Veel opties ken ik dus nog niet. Als ik op zaken stuit die ik niet kan vinden, dan stap ik even terug op de classic mode. Dat oogt voor mij wat vertrouwder, en kan ik veel zaken wel vinden. Verder draai ik gewoon op aero etc. stijl.

Het overstappen naar de classic stijl wordt ook steeds minder, en zal uiteindelijk wel gaan verdwijnen.:D

Ik geloof dat het diskcleanup heet.
Je moet eerst kiezen voor diskcleanup en dan kiezen voor c:.
Dan gaat hij aan het rekenen en kom je in een menu met meer opties.
(Tot dan is er nog niets gecleaned, alleen berekend.)

Laatst bewerkt:
Het is schijfopruiming->Tabblad Meer opties->Systeemherstel en schaduwkopieen->Opruimen.

Dan had ik het toch goed gedaan.

Die optie heb ik ook, dus als ik het goed begrijp, hoef ik niet zo omslachtig te werk te gaan, en kan het dus net zo makkelijk op de door jou beschreven methode.

Dan heb ik weer wat geleerd vandaag.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan