System volume information

Status
Niet open voor verdere reacties.

Splatman37

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
62
Sinds kort heb ik een andere computer : Pent 4, 1,8 GB, 512 MB. XP Prof stond hier al op ! 80 GB HD, gepat. in 6 delen. C t/m H

Nu heb ik 2 vragen:

1: Op elke "schijf" kom ik de map "system volume information"tegen.
In deze map staat dan een map met "_restore{205566CC-344 enz}" en in deze map div.mappen RP 47, RP 48 enz.

Ik heb ruimte genoeg alleen probeer ik mijn systeem zo schoon mogelijk te houden, dus geen rotzooi.
Als ik probeer deze laatst genoemde mappen te verwijderen blijft er altijd 1 staan. Hier wordt dan in/mee "gewerkt" en kan niet worden verwijderd.
Weet iemand wat dit inhoud, welk programma/functie hiervoor verantwoordlijk is, kan ik dit uit zetten en/of hoe ik het op kan ruimen ?????

2: Is er een mogelijkheid, zonder Xp opnieuw te installeren, om de vorige eigenaar helemaal te verwijderen uit dit syteem. Nu staat er onder Documenten en settings een map met zijn naam. Deze kan ik niet verwijderen omdat dit een systeem map zou zijn.
Ik heb al geprobeerd om een nieuwe gebruiker, mijzelf, aan te maken en dan zijn map te verwijderen maar dit gaat ook niet.
Is er een mogelijkheid of blijf ik met zijn naam zitten ??
 
Als je de laatste resten wilt verwijderen uit de SVI-map dan moet je wel System Restore uitschakelen of alleen voor die schijven, die je niet wilt bakken (=backuppen). Zie eigenschappen Deze Computer. Een SVI-map verwijderen kan door via het contextmenu na rechtsklikken op de map jezelf volledige rechten te geven. De map komt echter weer terug, maar er zal niets in staan.

Die andere gebruiker kan je verwijderen. Zorg dat je nieuwe account een Administrator account is en verwijder dan de oude account via eigenschappen Deze Computer-Geavanceerd-User Profiles-Settings en verwijder hier de account. Verwijder de naam ook in Computer Management-Local Users & groups. Nu kan je de map in de verkenner verwijderen.

Suc6.
 
BEDANKT !!!!

Bedankt Caveman !!!!!

Het heeft even geduurd, moest alle instellingen en programma's opnieuw instellen en/of registeren enzo maar de oude gebruiker is nu helemaal verdwenen.

System info is nu ook geregeld en weet nu ook wat het inhoud, ik heb mijn systeem - en programma schijf (C & D) onder controle gelaten, de rest data en muziek hebben dat niet nodig.

Nogmaals bedankt !!!!!

John
 
Wat caveman zegt over het laaste probleem is niet helemaal waar. Bij het installeren van Windows xp worden namelijk gegevens ingevoerd van die persoon.

Je zou de regeditor kunnen gebruiken om in het register te zoeken naar die naam en ze allemaal te vervangen door je eigen...

Handiger is om Windows opnieuw te installeren....
Ook beter voor je PC trouwens
 
Klopt, maar op die manier dat jij zegt blijven je documenten geregistreerd staan onder de naam van de vorige eigenaar....
 
Ale bijv een word-document maakt en je bekijkt daar de eigenschappen van dan zie je bij samevatting onder het kopje auteur de maker van het document staan. DIt is standaard diegene waarvan de naam is ingevuld tijdens de installatie van Windows.
 
Oh dat, maar dat kan je in Office ook wijzigen, als je de registratie zelf ongemoeid laat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan