System Volume Information

Status
Niet open voor verdere reacties.

humolezer

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
24
Hallo

Ik bezit een externe harde schijf en tijdens een "grote schoonmaak" kwam ik de map: System Volume Information tegen bij verborgen bestanden. Nu vroeg ik me af of ik deze map kan verwijderen zonder dat er ergens anders bestanden verwijderen of iets anders gebeurd. Want deze map is zo'n 2GB groot en het zou wel handig zijn als ik die ruimte met andere bestanden kon benuttigen.

Alvast Bedankt


Simon
 
Verwijder eens de herstelpunten bij Schijfopruiming. Zal je zien dat 'ie kleiner wordt.
 
hallo

bedankt voor de snelle antwoorden. Ik heb uw raad opgevolgd en schijfopruiming gedaan. Maar de map is nog steeds 1GB groot. Omdat ik systeemherstel toch nooit gebruik kan ik de map wel verwijderen denk ik.

Simon
 
De herstelpunten staan toch niet op een externe harde schijf, lijkt mij. Die staan normaal gesproken op de schijf waarop Windows is geinstalleerd.
Kijk eens op je C schijf ( of waar je Windows op hebt geinstalleerd) of je die map daar ook hebt.
 
Zet dan even Systeemherstel uit bij de eigenschappen van Deze computer > Systeemherstel.
 
De herstelpunten staan toch niet op een externe harde schijf, lijkt mij. Die staan normaal gesproken op de schijf waarop Windows is geinstalleerd.
Normaal staat er op elke schijf/partitie een "System Volume Information" map. Anders zou er wel heel veel gekopieerd moeten worden voor systeemherstel. Bij systeemherstel kun je aangeven, hoeveel ruimte er per schijf/partitie gebruikt mag worden voor systeemherstel.
 
Op mijn externe HD zit zeker weten geen System Volume Information en ik heb het ook nog nooit gezien op een externe hd.
 
Vreemd, ik dus wel.

Maar goed, je kan Systeemherstel uitzetten voor je externe schijf, en dan kan je de map verwijderen. (Als dat tenminste lukt).
 
Ik heb systeemherstel voor mijn externe harde schijf uitgezet bij de instellingen van systeemherstel. en nu is de map leeg. dus allen bedankt voor jullie antwoorden!:thumb:


Simon
 
Op mijn externe HD zit zeker weten geen System Volume Information en ik heb het ook nog nooit gezien op een externe hd.
Het zou kunnen, dat dit niet automatisch aangemaakt wordt voor een externe schijf. Ik weet dat het wel kan.
 
Voor zover ik weet wordt die niet 'zomaar' aangemaakt op externe schijven, wat de trigger dan wel zou zijn weet ik niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan