System vreet geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Sinds kort heb ik gemerkt dat er in taak beheer een programma verschenen is genaamd System met een heel hoog verbruik dat maakt dat mijjn pc gelijk begint te happeren wanneer ik bv,mafia wars speel.
Ik probeer hem uit te schakelen maar meneer/mevr,verschijnt rustig weer.scans met Mbam,en AVG wijzen niks uit maar ik erger me steeds aan dat ding.

een ander program die ook steeds blijvt komen is de searchindexer.exe die ik ook kan missen als kiespijn .Bestaat er ook een program die weergeeft wat al die svchost.exe in houden?zodat ik die ook kan uitschakelen?
kan iemand mij vertellen hoe van deze ergernissen af te komen

Hoi lobimang,

Als toevoeging.
Die searchindexer is een windows service meschien beter bekend als Indexing Service ,bedoeld om het benaderen van bestanden te versnellen.
En die indexing service kan nogal behoorlijk aan je systeem resources vreten en wat daarbij erg vervelend is dat die indexing service wel eens midden in een game kan opstarten.

Zelf zet ik die indexing service altijd uit door hem te deinstalleren in configuratiescherm -> software -> windows-onderdelen.
En dan eventueel nog de indexing service bij de services de startup type op disabled te zetten.

Meer info:
BlackViper
My Digital Life

Succes.

hartelijk dank voor de snelle reacties vooral de link van pederoco is zeer bruikbaar.
er is alleen 1 probleem. het bestand System die veel geheugen gebruikt heeft geen extensie waardoor het program hem niet kan vinden en dat is balen.het bestand zit daar,gebruikt geen cpu kracht alsof het wacht op een commandao om in werking te treden en dat maakt me heel zenuwachtig.

Hallo lobimang,

Ik neem aan dat je nog steeds System in je taak beheerder bedoeld ,want dit is geen bestand maar een proces.

Deze 2 mag je met de naam System zien staan.

idlesystem1vs.png

Als je iets anders ziet zou ik gaan denken dat het verdacht is op malware.

Je kunt deze 2 processen niet uitzetten met de taak beheerder.
Met System worden de meeste kernel-mode threads aangegeven.
En met System Idle Process wordt zeg maar zoiets als voor iedere processor de processor tijd die niet door de andere processen wordt gebruikt aangegeven.

Ik denk dat je waarschijnlijk toch iets meer wil zien van die processen en de taak beheerder is maar beperkt.
En meschien is het programma Process Explorder iets voor je.
Maar ga natuurlijk niet zomaar wild allerlij processen stop zetten.

Een ander programma die handig kan zijn om systeem wat te tweaken is Autoruns

Een website voor wat infomatie over wat er zo al opgestart word en als proces draait is SysInfo wel handig.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan