system32\Config\system-fout en onbekend administrator password voor herstelconsole

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ricardow

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2006
Berichten
6
Nadat mijn Dell-computer Windows XP niet meer opstart en een system32\config\system ontbrekend/beschadigd melding geeft ben ik aan de slag gegaan met reparatie van Windows XP via de Herstelconsole.

Procedure heb ik deels gevolgd zoals beschreven op http://www.myfixes.com/articles/system

“Restore the main registry branches. If you are being asked if you want to overwrite type in y to agree.

copy _registry_machine_system c:\windows\system32\config\system
copy _registry_machine_software c:\windows\system32\config\software

The following commands are most of the time optional however the process might not work if they are not executed

copy _registry_machine_security c:\windows\system32\config\security
copy _registry_machine_sam c:\windows\system32\config\sam
copy _registry_user_.default c:\windows\system32\config\default”


Dit heb ik uitgevoerd tot halverwege; dus de eerste twee commando’s heb ik uitgevoerd. Dit blijkt niet afdoende. Windows wordt wel bijna opgestart, maar dan verschijnt er de Isass.exe fout. Nu wilde ik de laatste drie commando’s ook uitvoeren om mogelijk op die manier het probleem wel helemaal te verhelpen. Het blijkt echter dat er nu ineens een Administrator-wachtwoord nodig is om in de Herstelconsole te komen. Ik heb geprobeerd om gewoon een enter te geven (aangezien ik geen wachtwoord ingesteld heb) maar dit werkt niet.

Mijn vraag is dus, hoe kom ik weer in de herstelconsole?
Of: Hoe kan ik op een andere manier de Isass.exe fout oplossen?
Of: Is het mogelijk om Windows XP opnieuw te installeren met behoud van mijn bestanden!

Wie kan mij helpen?? Alvast bedankt!

Vr.gr, Richard
 
Hoi !

Probeer het nog eens op deze manier?

Opstarten van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit
 
Ha,

@ frankwannet, bedankt voor je reactie, maar het probleem is dus dat ik niet meer in de herstelconsole kom doordat er om een administrator wachtwoord gevraagd wordt wat mij onbekend is. Dit wachtwoord is erop gekomen nadat ik de eerste keer aantal reparaties had geprobeerd uit te voeren. Ik kan dus ook niets in de prompt intypen omdat ik niet meer zover kom.

@ John Goofer, schijf in andere PC zetten ga ik denk ik dan maar proberen. Dan lees ik misschien de data uit en installeer Windows opnieuw. Maar ik had gehoopt dat het makkelijker/sneller kon. Andere software die je noemde, ERD Commander is betaalde software volgens mij? Heb je daar goede ervaringen mee?

groeten,
Richard
 
Dat klopt ja, vandaar ook de link.

Als je er meer van wilt weten gebruik dan b.v. Grabit

Alle info kun je op www.binaries4all.nl vinden over hoe of wat.

Evt. kan iemand anders je ook helpen, ben ik via het forum hier tegengekomen en hij heeft mij perfect geholpen.

Ik heb begrepen dat hij een voorlopige ban heeft gekregen omdat hij iets heeft neergezet wat niet mag.

Je kunt hem bereiken via msn op sdr-computer@hotmail.com

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan