system32\drivers\etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnieboyke

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Berichten
59
Hallo ,

in de map c:\windows\system32\drivers\etc staat er een bestandje hosts. Wanneer ik dit open met kladblok
zie ik allerhande adressen verschijnen zoals in bijgevoegde afbeelding. Nu was mijn vraag of ik dit ongestraft kan veranderen, en of het eigenlijk iets uitmaakt. Zoals ik het zie zijn dit sites waar m'n pc verbinding mee maakt als ik online ben. En ik denk dat hier ook spyware tussenzit.

Groetjes Arnieboyke
 
Blijkbaar is in m'n vorig bericht de afbeelding niet toegevoegd. Ik probeer het hier nog es en anders kan je het ook vragen. :confused:

Groetjes arnieboyke
 

Bijlagen

  • hosts.jpg
    hosts.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 61
Probeer eerst eens die hosts file een andere naam te geven. Dat kan in ieder geval geen kwaad.

Maar zo te zien wat er nu instaat ook niet. Allerlei Kazaa gerelateerde sites worden nu naar je eigen PC verwezen. Die zooi mag in principe allemaal weg maar ik denk juist dat dit een effectieve manier is om een aantal sites onbereikbaar te maken.

De bovenste 2 regels (die met localhost) zijn volstrekt normaal. Localhost is je eigen PC en 127.0.0.1 is het normale loopback IP adres.
 
onbereikbaar ??

Bedoel je dan dat het goed is dat deze sites hierin staan ??
Waarvoor dient dit bestandje eigenlijk ??
Ben nog een newbieke en een beetje paranoia wat het net betreft !! :eek:

alvast bedankt
 
Een hosts file legt een vaste verbinding tussen een naam en een IP nummer.
De naam (www etc...) wordt normaal gesproken door een DNS (Domain Name Server) omgezet naar een IP nummer (aaa.bbb.ccc.ddd)

Je kunt in ieder geval ongestraft (wat XP betreft) die hosts file even een andere naam geven. Van spyware zou ik verwachten dat ze sitenamen juist omleiden naar een andere echte site. Omleiden naar localhost is een beetje gek.

Spyware checken.... daar is een topic voor ergens op Helpmij, maar ik weet ff niet waar.
 
Dus als ik het goed begrijp is er geen enkele reden waarom ik hier iets zou aan veranderen en laat ik dit bestand zoals het is ??

thx Palmpje
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan