system32\hal.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik werk met Me op C:\ en XPpro op D:\. Nog voor ik een opstartscherm kreeg, kreeg ik de melding: "ongeldige boot.ini, er wordt opgestart vanuit C:\Windows.
Vervolgens de melding :
[Windows-hoofdmap]\system32\hal.dll
Kent iemand dit? Ik heb aardig wat moeite moeten doen om mijn systeem weer aan de gang te krijgen.
 
Dank je bennie. Hoe kom ik in het menu om dit te veranderen? Ik heb 2 HD's. Op de eerste draaien de beide windows systemen en deze heeft 3 partities. De tweede (slave op IDE 1) gebruik ik voor backups. Hoe moeten nu mijn instellingen staan?
 
Onderaan op de link die bennie je gaf, staat dat je via je cd-rom het kunt proberen. Dus opstarten met cd en voor repair/herstellen kiezen.

Daarna doen wat er vermeld staat, print eerst even de pagina uit, werkt wat makkelijker.
suc6
 
ja, maar dat in volgens mij voor het probleem met hal.dll. als ik het goed lees moet ik voor het voorkomen van een boot.ini melding iets in de instellingen veranderen. en dat wil ik graag doen...
 
Start XP op met de CD. Kies dan voor "r' (repair) en run dan het volgende commando:

bootcfg /rebuild

Groetjes,
Bennie
 
dank, ik zal het de volgende keer zeker gebruiken.
overigens kreeg ik net weer een blauw scherm met een mededeling over conflicterende stuurprogramma's. waarschijnlijk door het nieuwe MAINBOARD....
ik denk niet dat ik eraan ontkom om XPopnieuw 'schoon' te installeren....
 
Weet je daarvan nog de precieze melding? Misschien moet je nog drivers installeren (of bijwerken met nieuwere) van je mobo. Want als je dat niet doet, en je installeert opnieuw XP, ben je weer bij af ...

Groetjes,
Bennie
P.s. kwam de vorige "oplossing" te laat? Of hielp die niet?
 
nee, de precieze melding weet ik niet. het was een complete blz vol met mogelijke conflicten op het gebied van harware en drivers. ze raadden aan om te resetten en als het scherm weer zou verschijnen op te starten met CDrom, veilige modus en alle hardware te uninstallen, of zoiets......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan