system32/hall.dll melding --> pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirelll

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
5
Na 2 dagen geleden windows xp opnieuw geinstalleerd te hebben, starte de pc vandaag opeens steeds vanzelf opnieuw op. Geen idee waar dat aanlag. Ik kon niks anders bedenken dan windows maar weer opnieuw te installeren (ben een complete leek). Het leek allemaal goed te gaan totdat ik de melding kreeg dat de pc niet op kan starten door beschadiging of ontbreken van dat beruchte bestand. Ik heb geprobeerd te doen wat hier al eerder op het forum gemeld is, echter dat lukt dus niet. Ik heb een Acer pc met windows daar van te voren op geinstalleerd. Moest toen zelf een recovery cd branden. Heb dus geen originele windows xp cd. Als ik de pc opstart met die dvd erin, kan ik op de R drukken wat ik wil, maar er gebeurt niets. Ik lees steeds dat je het een en ander aan commandos in moet typen zoals fixboot, maar dat lukt dus niet. Ook opstarten in veilige modus niet. Wat nu te doen?????? Kan iemand mij redden? ;-)
 
Hoi !

Opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(epair)

Dan kom je in de herstel-console: http://support.microsoft.com/kb/307654/nl

Scroll naar: de herstelconsole gebruiken.

Achter de prompt trommel je:

bootconfig / rebuild (gevolgd door " enter" )

fixboot (idem)

exit.(idem)

En je PC zou weer moeten opstarten.

Greetz,

Harry.
 
Bedankt voor je reactie! Helaas, het werkte niet.
Nadat ik bootcgf /rebuild (dat andere commando werkte niet) had ingetypt kreeg ik de volgende melding: dat er niet gecontroleerd kon worden mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandsysteem dat controle door bootcfg verhindert. Gbruik chkdsk.

Toen dat gedaan. chkdsk /r. De volgende melding kreeg ik: het volume lijkt 1 of meer onherstelbare problemen te hebben.

Betekent dit nu dat de harde schijf kapot is of kan het ook nog iets anders zijn?

Bedankt vast maar weer.
 
Windows-Hoofdmap\system32\hall.dll

Goede Morgen,
Ik heb een soort gelijk probleem als hierboven beschreven.Windows XP start niet meer op omdat: Windows-Hoofdmap\system32\hall.dll vermist is of beschadigd.Het opnieuw opstarten m.b.v. de Windows XP CD lukt niet. Ik heb toen een CD tje gebrand met de ontbrekende file. Ook dat helpt niet.
Ik heb 6 Boot Disc's gedownload als Setup Boot, ook dat pakt hij niet.
Ik hoop dat iemand de oplossing weet. Maris
 
Ik ben teneinde raad maar naar een pc winkel gegaan. Daar bleek de harde schijf nog wel benaderbaar. Volgens die man kon het wel eens te maken hebben met het feit dat er een cardreader in zat en daar moest het stekkertje uit, dan windows weer installeren, dan als alles het deed weer stekkertje erin. Helaas, dat was het niet, en dat stekkertje, geen idee, waar dat weer in moet. Als ik trouwens met die zelfgebrande restore disk erin opstart, geeft de pc als melding dat het systeem volledig wordt hersteld, om vervolgens opnieuw op te willen starten wat dus niet lukt en dan krijg ik de beruchte melding over dat hal.dll bestand. Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw. Maar hoe in godsnaam? Als ik windows probeer opnieuw te installeren van een geleende xp-cdrom, dan krijg ik de melding: setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden. Zorg dat de schijven zijn ingeschakeld enz.

Nu kan ik natuurlijk weer naar die pc winkel, maar voor zij erachter zijn, ben ik een hoop geld armer. Weet iemand wat dit kan zijn, of wat ik moet doen? Een nieuwe harde schijf is dus waarschijnlijk niet de oplossing..
 
Hoi !

Mogelijk heb je een z.g. Sata-HDD, en heeft je bios een mogelijkheid om Sata als IDE in te stellen.

Vraag even hulp aan een bekende met meer PC-ervaring !

Als je in de buurt woont mag je 'm ook langsbrengen, is je PC in een uurtje weer als nieuw.

@Mariss: maak even een eigen vraag s.vp.; zo zien we door de bomen het bos niet meer.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harrie,

Helaas ben ik zo ongeveer de handigste van mijn kennissen kring haha. Kan je nagaan hoe het met de rest gesteld is. En ik woon een eind bij je uit de buurt dus dat is ook geen optie. Wel heel erg aardig van je! Er zit voor mij dan toch niets anders op dan m weg te brengen denk ik..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan