system32 ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoopy737

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo, ik heb al een tijdje het probleem dat als ik mijn pc opstart dat ik dan een aantal errors krijg dat er bestanden niet gevonden worden in me system32 map, ik weet wel hoe dit komt, me hele system32 map zit bezaaid met virussen en die kan ik niet verwijderen natuurlijk anders slaat mijn pc op hol:confused: er zijn waarschijnlijk door mijn virusscanner zelf een aantal bestanden uit verwijderd.... hierdoor reageert mijn computer erg traag en is mijn computer snel oververhit. Nu wou ik vragen of jullie een oplossing hebben om of mijn system 32 weer helemaal goed te krijgen of dat ik mijn windows opnieuw moet installeren? ik heb alleen geen windows xp cd :( hebben jullie een idee?.. help me alsjeblieft. :thumb: bedankt alvast

hey,

mijn advies:
- download al je drivers en zet ze op externe HD/dvd/cd
- formatteer harde schijf.
- installeer windows opnieuw.
- haal de stofzuiger door de systeemkast.

en hij is weer zo goed als nieuw.

oke bedankt, ik heb tot zover nu de malwarebytes' Anti-malware uitgevoerd.
zoals ik al had verwacht kreeg ik er een hele lijst met mijn system32 bestanden uit van bedrijf: Trojan Vundo, en nog het een en ander.
Ik geef wel een voorbeeld van een die er ook tussen stond:

Bedrijf: Trojan Agent
Categorie: Registry Key
Items: HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{ec43e3fd-5c60-46a6-97d7-e0b85dbdd6c4}

verder stonden er een hoop van HKEY_LOCAL_MACHINE tussen en een hoop zoals: C:\System Volume Information\_restore{nummer}

het lijkt me niet dat ik deze allemaal moet verwijderen.... dus dat wil zeggen dat ik met een paar vervelende trojans zit die mijn computer zo degelijk traag maken dat het niet meer te doen is.... dus ik wil jullie vragen of er nou een goede oplossing is om ze allemaal weer schoon te krijgen en de ontbrekende bestanden van mijn system32 terug te krijgen?? anders zou ik toch echt mijn windows XP opnieuw moeten installeren... zonder cd:confused: kom alsjeblieft wel met antwoorden waar ik wat aan heb ;) bijvoorbaat dank

tja.....

als het zover al "beschadigd" is volgens jou dan zou een nieuwe instal toch de beste oplossing zijn.
anders blijf je denk ik toch aan het "klooien"

Wellicht zou je eens een HJT log kunnen maken en op een ander forum laten beoordelen.
Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=19056

Plaats daarna je log in de juiste sectie en vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.

tja.....

als het zover al "beschadigd" is volgens jou dan zou een nieuwe instal toch de beste oplossing zijn.
anders blijf je denk ik toch aan het "klooien"

Wellicht zou je eens een HJT log kunnen maken en op een ander forum laten beoordelen.
Lees dit bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=19056

Plaats daarna je log in de juiste sectie en vermeld daar ook je probleem erbij.

Je moet je wel even registreren daar, maar dat is net als op Helpmij gratis en eenmalig.

oke ik zal dat wel even doen dan. het lijkt me wel het beste om gewoon mijn windows xp opnieuw te installeren... alleen het probleem is dat toen ik mijn pctje een paar jaar geleden kocht ik er alleen maar een recovery cd bij kreeg... ik heb het al geprobeerd mijn xp via die cd opnieuw te installeren, alleen vraagt hij dan om mijn windows xp code.. er wordt een afbeelding toegevoegd waarop staat dat de code zich waarschijnlijk op de install discette staat van windows xp, die ik dus niet heb. Is er een mogelijkheid toch die recovery te starten? Dan zal ik eerst achter mijn windows xp code moeten komen.. is daar een mogelijkheid voor? bedankt

Naar mijn weten is er in Belarc een mogelijkheid om je key te zien..
http://www.belarc.com/free_download.html

je had gelijk ;) hartstikke bedankt, ik had eerdere dagen al oplossingen gezocht om mijn code te vinden, maar dit is geweldig, zag hem gelijk! ik ga meteen proberen om mijn windows xp opnieuw te installeren... oowja nog een dingetje man :p ik heb al me dingen zoals foto's enzo op een grote hardeschrijf gedaan, kan ik nu dan gewoon herinstalleren of moet ik nog dingen wissen van mijn pc?

alles wat je wilt bewaren moet je dus overzetten op een andere schijf of partitie.

daarna zou je kunnen formateren en instaleren....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan