SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED (athwbx.sys)

• Onderwerp starter Onderwerp starter TEW
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TEW

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2008
Dag
Wie weet hoe ik kan voorkomen dat mijn laptop regelmatig opnieuw opstart.
Ik krijg de melding
SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED (athwbx.sys)

deze vraag is in het verleden ook al gesteld en de vragensteller heeft de oplossing voor het probleem gevonden . Helaas werkt dat niet voor mij.
Als ik op zijn link klik kom ik op de website van Microsoft.
Ik heb een Toshina Laptop
Bij apparaatbeheer zie ik bij netwerkadapters:
Qualcomm Atheros AR 8151 en Qualcomm Atheros AR 9002WB

Daarnaast zie ik allen bij andere apparaten een geel uitroepteken Microsoft Virtual mini adapter 02.

Kijk eens of er nieuwere drivers zijn voor de Atheros netwerkkaart?

Als ik op stuurprogramma bijwerken klik van de eerste Atheros dan krijg ik de melding na een poosje dat er geen betere is.
Als ik hetzelfde doe bij de tweede begint de lap na een korte start met het opnieuw opstarten

Kijk op deze webpagina voor betere drivers voor de 9002WB:
Klik nergens op, klik (midden onder de eerste posting) op het (groengekleurde) "Click for Download" knopje.
Download de gepresenteerde driver en pak die uit naar een submap.
Werk de driver bij vanuit Apparaatbeheer, waarbij je aangeeft dat je niet op Internet wilt zoeken maar dat de driver lokaal staat en blader naar de map waar je de gedownloade driver had uitgepakt.

Tijs.

Ik ben naar de site van Qualcomm gegaan en het lukt om de driver te downloaden, net als bij stuurprogramma bijwerken.
Maar bij het installeren gebeurt waar ik al bang voor was, namelijk het blauwe scherm
Als de lap daarna wordt opgestart kan ik niet meer op het net. Een geel uitroepteken bij de driver. Alleen als ik kies voor de optie het "oude"stuurprogramma gebruiken kan ik weer op het net.

ok ga ik proberen

ik krijg de melding: materiaal geblokkeerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zal 'm wel voor je uploaden ergens. Overigens kan het aan je browser liggen....

Tijs.

link (win10-10.0.0.326-whql.zip)

Tijs.

Bedankt.
Ik heb het geprobeerd. Precies hetzelfde resultaat.
Dus nog geen succes

Dus de driver is bijgewerkt met die ik gelinkt had, conform de volgende instructie? Indien ja, dan heb ik verder geen tips.
Download de gepresenteerde driver en pak die uit naar een submap.
Werk de driver bij vanuit Apparaatbeheer, waarbij je aangeeft dat je niet op Internet wilt zoeken maar dat de driver lokaal staat en blader naar de map waar je de gedownloade driver had uitgepakt.

Tijs.

Ja, ik heb precies gedaan wat je zei. Toch hartelijk bedankt voor je moeite

Je schreef ook nog dat het misschien aan de browser ligt. Ik zal een tijdje geen Chrome gebruiken en kijken wat er gebeurt.
Als ik de melding niet meer krijg weten we waar het aan lag

Nou, ik bedoelde eigenlijk dat de melding "materiaal geblokkeerd" aan je browser zou kunnen liggen, niet dat de bsod foutmelding aan je browser zou liggen...

Ik heb nog een paar mogelijkheden, mocht het probleem met dezelfde foutmelding terugkomen:
Gebruik een alternatieve driver:
a. Download en pak uit: deze driver
b. Start de pc/laptop in Veilige modus, start appwiz.cpl, deïnstalleer alle Atheros (of door je laptop fabrikant geleverde) wifi driversoftware.
Start daarna Apparaatbeheer, rechtsklik je wifi adapter en kies Verwijderen. Geef aan dat je ook de driver wilt verwijderen (zet het vinkje) als je die keuze krijgt.
c. Rechtsklik op de Computer in Apparaatbeheer (dus helemaal bovenaan) en kies voor "Zoeken naar gewijzigde apparaten". De wifi adapter zou zich weer moeten melden (al dan niet met een door Windows geïnstalleerde driver of met een geel uitroepteken ervoor)
Rechtsklik op de wifi adapter en kies voor Stuurprogramma installeren (of Stuurprogramma bijwerken, wat er maar staat), geef aan dat de driver lokaal staat en blader naar de map waar je de driver van a. had uitgepakt.
Zodra die driver is geïnstalleerd, herstart de pc/laptop en kijk of het probleem wegblijft.

Tijs.

Wederom bedankt. Ik ga het proberen, maar dat zal dan pas op zondag of maandag kunnen. Goed weekend

Ik heb de driver gedownload en uitgepakt. Hoe start ik echter de lap in veilige modus?

Dat is een Google vraagje, had je ook zelf kunnen vinden :rolleyes:: link en alternatieve link (met meer opties): link
Methode via msconfig (zie tweede link) is het makkelijkste in te stellen (niet vergeten na afloop in msconfig de zaak weer van Safe boot af te halen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Helaas, weer niet gelukt.
De stap dat ik drivers moest deinstalleren ging al mis. Er viel niets te deinstalleren. Ik kon geen drivers vinden in appwiz.
Ik heb nu trouwens een extra probleem: ik kan niet op het net, zonder kabel.
Bij apparatbeheer zie ik onder netwerkadapters , twee atherosadapters. Een daarvan heeft een geel uitroepteken. Zie hieronder

wifi quallcom.png

[geïrriteerd mode]
Als er niets te deïnstalleren was in appwiz.cpl, dan is die stap dus (al) gedaan. Natuurlijk ga je daarna de rest van de instructie doen, toch??? [Dus, in Veilige modus, die alternatieve driver loslaten op de wifi adapter, die je in je schermafdruk met geel uitroepteken liet zien.]
Nu kost dit weer een extra posting die (m.i. dan toch) niet noodzakelijk had moeten zijn.
[/geïrriteerd mode]

Lukt het niet om die alternatieve driver te installeren (of als update te gebruiken) omdat er gemeld wordt dat reeds een nieuwere driver is geïnstalleerd, dan het wifi apparaat aanklikken in Apparaatbeheer, op Del-knop drukken, vinkje zetten dat je ook de driver wilt verwijderen en zo de wifi adapter verwijderen uit Apparaatbeheer.
Dan rechtsklikken op Kenneth in Apparaatbeheer (helemaal bovenaan in Apparaatbeheer dus), laten zoeken naar hardware, en zodra de wifi adapter gevonden is aangeven dat de driver lokaal staat en bladeren naar waar je die alternatieve driver had uitgepakt.
Daarna de laptop herstarten.

Tijs.

Jammer, dat je zo reageert.
Natuurlijk ben ik verder gegaan toen bleek dat er niets te verwijderen viel. Je impliceert dat ik dat niet heb gedaan. Heb ik dat dan geschreven? Voorbarige conclusie.
Bovendien staat nergens dat je MOET reageren. Als je dit niet wilt dan doe je het toch niet. Ik dacht dat dit een vrije site was, waarbij je hulp van andere gebruikers kan krijgen.
Wat mij betreft kan de moderator deze topic dan ook afsluiten. Ik hou het voor gezien.

Kijk nog eens terug naar de posting die vooraf ging (hier onder geciteerd).
Dat je een van de stappen uit mijn instructie niet hebt kunnen uitvoeren is het enige dat duidelijk wordt. Je meldt verder een nieuw probleem, maar niet of dáár nog acties aan vooraf zijn gegaan (al dan niet gebouwd op mijn instructies).
Vertel mij hoe ik hieruit had kunnen halen wat er dan wél gedaan is.
En ja, het is een gratis forum en ja, hij draait op vrijwilligers, maar nee, (vooral dan) moet het niet betekenen dat vragenstellers geen duidelijke terugmeldingen hoeven te geven, want de helpers duiken in de vragen met de bedoeling (binnen de mogelijkheden) een oplossing/antwoord te geven maar zijn afhankelijk van die terugmeldingen om de voortgang te kunnen inschatten.
Maar goed, ik heb verder ook niets meer toe te voegen aan de tekst en tips die ik al gegeven heb; er zijn voldoende mogelijkheden in deze discussiedraad om de zaak op eigen kracht weer recht te trekken (meerdere drivers, meerdere instructies etc.) Een verdere (terug-)melding verwacht ik dan ook niet.

Helaas, weer niet gelukt.
De stap dat ik drivers moest deinstalleren ging al mis. Er viel niets te deinstalleren. Ik kon geen drivers vinden in appwiz.
Ik heb nu trouwens een extra probleem: ik kan niet op het net, zonder kabel.
Bij apparatbeheer zie ik onder netwerkadapters , twee atherosadapters. Een daarvan heeft een geel uitroepteken. Zie hieronder

Bekijk bijlage 258009

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan