Systemen selecteren op klantID

Status
Niet open voor verdere reacties.

VDP83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Voor het bijhouden van de uitgevoerde storingcalls wil ik een db maken maar zit nu met het volgende:
Per klant kunnen er meerdere systemen zijn, Als ik nu een call aanmaak wil ik graag alleen de systemen zien die bij die klant zijn,

Zou iemand mij een beetje de juiste richting op kunnen duwen?
Als extra info de DB als zip toegevoegd

Alvast bedankt

Bijlagen

Je bent op zich goed op weg, alleen de tabel Z-Systeem snap ik niet helemaal.... In de tabel Klanten heb je de klantgegevens, in de tabel Systemen de verschillende systemen, en in de tabel Klant-Systeem leg je vast welke klant welk systeem gebruikt. In Z-systeem zie ik een vergelijkbare constructie, die echter overbodig is. Dus die tabel kan er wel uit.

Je hebt nog geen formulier gemaakt voor de Calls, en dat zou ik eerst doen. Want daar moet je alle componenten uiteindelijk bij elkaar zien te krijgen. Daarbij heb je de mogelijkheid om m.b.v. keuzelijsten een klant te kiezen, en daarna uit een keuzelijst met systemen de aan de klant toegewezen systemen. En dat is volgens mij ook wat je vraagt.
In bijgevoegd bestandje zie je een paar voorbeeldjes hoe je keuzelijsten afhankelijk van elkaar kunt maken...

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan