systemherstel werkt van geen kant meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonajona25

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2009
Berichten
41
Beste allemaal!
Ik heb in de afgelopen dagen twee dingen gedaan namelijk m' n anti-virus (avast) tijdelijk uitgeschakeld en defragmentatie willen uitvoeren.

Bij het tweede ging het mis. Blauw scherm... windows opnieuw opstarten en uren wachten tot dat windows zichzelf weer herstelde, maar dit keer lukte dat maar gedeeltelijk gezien na deze auto herstel, netwerkmogelijkheden is uitgeschakeld, systemherstel niet meer werk etc etc..

Ik heb al verschillende mogelijkheden geprobeerd: via start dan naar system, accessoires systemherstel.. of start run, of in safemode opstarten en dan via command prompt %system32% naar systemherstel. Allemaal werkt dus niet. Wellicht iets met de groepspolicy maar dat wat ik toch nog toe heb gevonden via bijv adm-template systemherstel aanmaken of iets dergelijks zie ik verder niet in de mappen staan.

Simpele vraag dus.. Heeft iemand de oplossing behalve windows opnieuw installeren om system herstel te starten en zodoende de laptop te herstellen naar een aantal herstelpunten geleden..

Alvast dank allemaal!
 
Hoi,

bij deze een paar simpele antwoorden op een "simpele vraag". Download Hiren's Boot CD (opstartbaar) start Mini Xp in het zwarte scherm en zet evt. een systeemherstelpunt terug en stel in dat je pc niet automatisch opstart bij kritieke fouten. Maar of dat je probleem oplost? Geef de specs van je laptop ff door (merk/type evt. serienr.) hoe oud is een en ander? Je vraag werpt n.l. meerdere tegenvragen op. Wat was de reden waarom je Avast tijdelijk uitgeschakeld hebt? En wat was de reden voor schijfdefragmentatie? Wat waren de foutcodes bij je BSOD (blauw scherm)? Het kan ook een hardwareprobleem zijn als dat zo is heeft herinstallatie geen zin. Als je al deze vragen beantwoordt vergroot dat je kans op een snelle oplossing.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
systemherstel en andere windows functies werken niet meer zoals copy and paste

M'n laptop is een D610 van Dell met windows xp home edition. Hij is ongeveer een jaar of 3 a 3,5 oud.

Waarom avast uitgeschakeld hebben: De defragmentatie ging niet zo snel en wellicht dat het hielp geen blauw scherm te krijgen. hmm Het blauwe scherm kwam/ komt de laatste tijd vooral voor waarneer ik wil defragmenteren. Reden dit keer was ook weer dat de computer erg langzaam was.

Behalve dat systeemherstel uitgeschakeld is moet ik ook zeggen dat dus netwerkinstellingen uitgeschakeld is, copy and paste van windows map naar externe harde schijf of andere mappen lukt niet meer.. veel doet het niet kortom.

Sorry maar ik heb de codes niet genoteerd van m' n blauwe windows scherm..

Ik heb je link bekeken maar kan nergens iets downloaden.

hoop dat je zo iets kunt betekenen...

Alvast dank
Jonathan
 
Laatst bewerkt:
Klinkt heel erg naar schijfproblemen.
Hier is de juiste link (heb de originele link ook aangepast)
Onderaan de site staat de download.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
systemherstel en andere windows functies werken niet meer zoals copy and paste

Ik heb het zip bestand gedownload en het staat op me laptop.. alleen waar kan ik beginnen gezien het vele aantal bestanden in de zip file?

misschien en indien nodig kun je wat extra stappen toelichten of gaat het eenmaal opgestart het bestand zoals vanouds in XP?

Dank
Jonathan
 
Hoi,

Her ISO-file wat erin staat is het belangrijkste daar staat alles in wat er straks op je cd komt te staan, je kan dit doen met een ISO-brandprogramma zoals ImgBurn of je kunt het ingesloten programma "burn cdcc.exe" en "BurnToCd.cmd" gebruiken.
Met deze programma's kun je het ISO-bestand op cd branden. Dan heb je een opstartbare cd met allerlei hulpprogramma's.
Kijk eerst of je die cd gebrand krijgt dan kunnen we daarna evt verder.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan