Té veel lettertypen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HardRemy

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Hoi.

Ik heb te veel lettertypen geinstalleerd (zo'n 25.000), en nu wil mijn map Fonts niet meer openen dus kan ik geen lettertypen meer verwijderen! Ik heb de map fonts zelf al geprobeert te verwijderen, wat overigens niet lukt omdat unlocker zegt dat veel processen de map gebruiken (o.a. explorer.exe waardoor ik hem niet kan verwijderen) en als ik dan alle processen beëindig heb ik waarschijnlijk helemaal geen tekst meer in geen een programma.

Kan iemand me helpen?

Kijk hier

Er worden 2 opties genoemd:
a. Systeemherstel naar het moment vóórdat je het grote bulk aan fonts geïnstalleerd hebt
[Dit is eigenlijk het terugzetten van de registry (het gedeelte dat fonts betreft) naar een kleinere, zie bij b.]
b. Registry-sleutels exporteren, dan de sleutels weggooien en opnieuw aanmaken (laatste posting).
Daarna de map Fonts als een 'normale' folder laten weergeven, en dan individueel fonts weer toevoegen aan de registry d..m.v. het 'installeren' van het font.

Kies je optie b. maak dan niet alleen een registry-sleutel export, maar ook een herstelpunt vóórdat je ermee aan de gang gaat.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor jullie hulp.

De map is té groot om te openen, want als ik hem open slaat explorer vast.

Aangezien WinRAR een licht(er) programma is heb ik hem daarin geprobeerd te openen wat na een tijdje lukte!

Ik heb alles verwijderd, omdat alle fonts die in gebruik zijn niet verwijderd kunnen worden dus kan ik ze overslaan. Dit heeft mijn probleem opgelost!

In ieder geval héél veel bedankt dat jullie me wouden helpen!

Remy

Kijk, wat je gedaan hebt door te bladeren vanuit Winrar naar de C:\Windows\Fonts map bereikt hetzelfde als ik aangaf in mijn posting: De C:\Windows\Fonts map als een gewone map laten weergeven en dan handmatig de font-bestanden verwijderen. Enige wat je niet gedaan hebt (ik weet niet of dat ook nodig is) is het opschonen van de registry.
Overigens zou je nog even moeten kijken of je in Word etc. die verwijderde fonts nog vermeld wordt als kiesbaar. Indien ja, dan zul je óók in de registry (zie mijn posting, optie b.) de waarden die verwijzen naar de verwijderde fonts moeten verwijderen.

Verder heb je zeker een slimme methode gebruikt! En fijn dat je je probleem daarmee hebt kunnen verhelpen.

Werkt alles zoals gewenst/gehoopt, dan graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor je andwoord! Word wou het lijstje inderdaad niet goed laden, dus heb ik met ccleaner het register gescanned, en nu is alles opgelost :)

CCleaner is inderdaad veel makkelijker dan 'handmatig' de 'font-problemen' in de registry op te lossen.

Compliment voor jou, en bedankt voor de terugmelding.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan