T-mobile mobiel internet stick aansluiten op een Fritzbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie912

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2010
Hallo,

ik heb internet via xs4all met een fritzbox 7170 http://www.xs4all.nl/klant/service/adsl/fritzbox.php nu heeft deze Fritzbox een usb aansluiting. Is het mogelijk dat ik op die usb aansluiting mijn T-mobile web n walk usb stick voor mobiel internet (umts etc) http://www.t-mobile.nl/zakelijk/htd...el-internet/mobiel-internet-op-uw-laptop.aspx kan aansluiten?

De reden is dat ik graag een backup internetaansluiting heb zodat ik nog kan internetten mocht xs4all onverhoopt eruit ligt. Ik heb het wel geprobeerd om de stick aan te sluiten maar toen gebeurde er niets. Als er een andere oplossing is dan verneem ik dat graag!
Ben benieuwd of dit mogelijk is , alvast bedankt voor de reacties!

Martin

Ik ben er absoluut geen expert in, maar de meest telecom usb-dongles hebben software voor windows (en hopelijk voor Mac) aan boord die eerst geïnstalleerd dient te worden voor het gaat werken (pincode e.d.).

Ik ben bang dat het niet gaat werken op een Fritzbox.

Maar de eenvoudigste oplossing lijkt mij om de usb-stick in een pc te stoppen ipv de Fritzbox. Die kan dan het internet zelfs nog verdelen naar andere pc's in het netwerk als dit nodig is.

Hoi Paradjinn,

Inderdaad moet de software worden geïnstalleerd. Op welke wijze kan dan 1 pc het internet naar andere pcs verdelen via het netwerk?

Wellicht is het een andere optie om een modem/router te nemen met sim kaart module?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar onder Windows 7 gebeurt dit via ICS.

Als je naar het startmenu > Help en ondersteuning (rechtsonderste) gaat en zoekt op 'internetverbinding delen (ICS)' komen er uitgebreide antwoorden uit. Succes!

Bedankt !

Hoi Paradjinn,

De informatie heb ik gevonden in Windows 7, ik denk wel dat het gaat lukken ga het komende week eens proberen!

Nogmaals bedankt voor je hulp

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan