T R A A G Netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter DirkQ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DirkQ

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Hallo

Ik heb een PentiumIII 866 MHz met een idioot probleem.
Al mijn andere computer gaan als een speer over mijn netwerk behalve deze Pentium III
Een website openen ? de plaatjes komen binnen als had ik een 4800 baud modem, en hele pagina openen ? duurt een kwartier..
Proberen een netwerk verbinding te maken ? vergeet het maar..
Ik heb alles geprobeerd, andere netwerk kaarten, alles wat conflicten kan geven er uit en alleen de netwerk kaart en video kaart er in (zelfs verschillende video kaarten geprobeerd) maakt niks uit , het downloaden blijf zo traag als dikke str*nt in een trechter....
Ik heb ander geheugen geprobeerd,andere harde schijven , XP er weer fris op gezet, het blijft het zelfde
Om uit te sluiten dat het aan XP kan liggen heb ik er een andere schijf in gezet en windows2000 professional er op gezet en het resultaat ??? T r a a g via netwerk

Geinstalleerde programmas openen in een flits werken op die PC gaat ook uitstekend, behalve als je van het netwerk gebruik wil maken... ga maar boodschappen doen in tussentijd..

Wie heeft enig idee. ik heb alles denk in nu wel geprobeerd.
pentiumIII 866MHZ 256MB ram

Laatst bewerkt:
Hoi !

Welke netwerkkaart gebruik je ?

De laatste driver daarvan geinstalleerd ?

Enne.....256 Mb voor XP is niet echt bijzonder veel, maar onder Win2K zou het goed moeten werken...

Wat zijn de timings bij ping 127.0.0.1 ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Welke netwerkkaart gebruik je ?

De laatste driver daarvan geinstalleerd ?

Enne.....256 Mb voor XP is niet echt bijzonder veel, maar onder Win2K zou het goed moeten werken...

Wat zijn de timings bij ping 127.0.0.1 ?

Greetz,

Harry.

Die 256MB is omdat het maar één dimm is en ik wilde ook het geheugen uitsluiten..
De drivers komen uit XP (eerst) en Win2000 later en zouden het normaal gesproken toch altijd goed moeten doen..
ik heb trouwens het zelfde met elke netwerk kaart die ik heb geprobeerd..

de ping tijd is <10 ms en onderaan staat gemiddeld = 0 ms

het pingen aan mijn router geeft 2 ms

een (grafisch) simpele site als google opent ook zo, (de HTML code) maar de afbeeldingkjes downloaden echt heel traag terwijl het er direct staat op de computer van mijn zoon, en ook op een ouwe pentium166 met win 2000....

dit is een beetje om gek van te worden, het ligt niet aanhet besturingsysteem, want het gebeurt onder allebei..
virus scanner en firewal uit omdat ook uit te sluiten..

Zou er iets in de bios niet goed kunnen staan ??

Hoi !

Als je en apart netwerkkaartje heb staat er daarover niets in je bios.

Heb je een onboard lanverbinding, kun je die in het Bios uitzetten en een extern kaartje gebruiken.

Al een ander PCI-slot geprobeerd ?

Gekeken bij systeembeheer - conflicten ?

Meer oplossingwen heb ik niet voorradig.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Als je en apart netwerkkaartje heb staat er daarover niets in je bios.

Heb je een onboard lanverbinding, kun je die in het Bios uitzetten en een extern kaartje gebruiken.

Al een ander PCI-slot geprobeerd ?

Gekeken bij systeembeheer - conflicten ?

Meer oplossingwen heb ik niet voorradig.

Greetz,

Harry.

Ik heb alle pci sloten geprobeerd, en er is nergens een conflict "dit apparaat werkt correct"
daar kan ik het mee doen...

MAAAAAAAAAARRRRRRR

Ik ben in systeem aan het kijken geweest en daar op de verschillende tabbladen gekeken en zag daar "verbindings snelheid/duplex modus" die stond op [auto] ik heb die instelling eens op [10 full duplex] gezet en nu loopt ie als een speer, ik zal eens kijken of dit in XP ook kan , Ik denk dat het programma niet instaat is om de sneleheid te detecteren door een fout ergens in het moederbord ???????

Maar op welke instelling kan ik nu het best gaan staan ? er staan nog een paar meer, zoals 10 halfduplex 100 fullduplex en 100 half duplex ..

Ik heb er een keer iets over gelezen en.... ben het weer glad vergeten.

Het zou inderdaad iets met het moederbord te maken kunnen hebben, maar als ik jou was zou ik -wanneer er een 100Mbps kaartje in zou zitten- kiezen voor 100Mbps Full duplex.
Het kan zo zijn dat door verkeerde detectie de snelheid van je netwerkkaart verkeerd wordt ingesteld (zoals je zelfs reeds aangegeven hebt).
Probeer het gewoon eens zou ik zeggen, en hier vind je nog een uitleg over over het "duplex stukje".

Ik heb er een keer iets over gelezen en.... ben het weer glad vergeten.

Het zou inderdaad iets met het moederbord te maken kunnen hebben, maar als ik jou was zou ik -wanneer er een 100Mbps kaartje in zou zitten- kiezen voor 100Mbps Full duplex.
Het kan zo zijn dat door verkeerde detectie de snelheid van je netwerkkaart verkeerd wordt ingesteld (zoals je zelfs reeds aangegeven hebt).
Probeer het gewoon eens zou ik zeggen, en hier vind je nog een uitleg over over het "duplex stukje".

Ik heb het op 100Mbps full geprobeerd maar dan loopt het voor niet een meter..
Zou het kunnen dat het moederbord dit op de een of andere manier niet meer aankan ?
door een of andere fout?
want als ik heb op 10 full zet werkt het wel..
MAW, XP detecteert een 100Mbps kaartje maar het moeder bord geeft geen sjoege dus dan schakelt het maar terug naar een 4800baud ????
Ik heb ook eens zoiets gehad met de IDE drivers toen was ook alles zo traag, en iemand raadde me aan om doodleuk de IDE te verwijderen uit het systeem, bij het opstarten werden weer verse drivers geinstalleerd en alles draaide weer snel in eens...

computers zijn helemaal niet slim, die denken dat wij dat zijn :P

Laatst bewerkt:
Denk dat de MTU niet op 1500 staat, probeer het eens met dit progje.

leuk progje ! ik heb het gedraaid en het zegt dat ik mijn MTU op 1495 kan zetten alleen :o ik weet niet hoe dat moet (bloos)

Heb wel wat gezocht maar kan het nniet vinden :(

Wel de gebruikte netwerkkaart selecteren, heb je nu voor de modem o.i.d. gekozen misschien?

Wel de gebruikte netwerkkaart selecteren, heb je nu voor de modem o.i.d. gekozen misschien?

Ik heb mijn modem ook op 1492 gezet , geen idee of dat beter is maar ik heb het vaker gezien, dat moeten we hier dus nog afwachten, ik heb alleen geen idee hoe ik de netwerk kaart MPU setting moet veranderen..

heb ook even gegoogeld maar daar vond ik ook niks zinnigs...
Maar in ek geval gaan we vooruit :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan