't zit diep

Status
Niet open voor verdere reacties.

0onstyle

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2009
Hallo,

Ik heb mijn computer nu 3 jaar, dat ding zit volgends mij propvol met virussen, alleen zodra ik mijn computer formatteer en opnieuw windows erop zet. Is het nog steeds de zelfde koek!

Op dit moment geeft mijn virusscanner aan dat er vrijwel niks aan de hand is, maar als ik zo af en toe naar mijn processen kijk en mijn cpu te keer zie gaan dan denk ik toch echt dat er iets niet klopt.

Klachten :
-Traag opstarten
-Traag werken(met alles)
-Traag internet, MSN noem het maar op.
-De rest van mijn netwerk ook geinfecteerd want mijn 2 laptops zijn ondertussen ook onbruikbaar.

Ik weet niet wat er precies aan de hand zit, maar volgends mij zit het dieper dan in mijn hd en ben ten einde raad.

Hoop dat iemand me uit kan leggen, hoe ik mijn hardware kan testen op performence. Hoe ik mijn computer volledig kan schoonmaken (dus al het geheugen noem het maar op) en wat ik eventueel kan doen om me te beschermen. Ben er wel achter gekomen dat gratis virusscanners niet echt behulpzaam zijn.

BIj voorbaat dank

Ik vermoed dat je de machine(s) niet volledig installeert. Wat installeer je op de machine als je Windows erop hebt gezet? Heb je de internetkabel in de machine zitten als je Windows erop zet?

Gratis virusscanners zijn niet per definitie slechter dan betaalde. Ik heb goede ervaringen met AVG-Free en de 30dagen probeerversie van NOD32.

Ik zou zeggen;
Opschonen met AVG-Free
Opschonenn met Superantispyware
Opschonen met CCleaner

Wanneer j CCleaner installeerd en alle instellingen laat zoals ze zijn worden oa cookies weggegooit. Wanneer je processor eindeloos voortraast wil CCleaner nog wel eens helpen.

Suc6

ps,

Wat zijn de specs van je pc?
snelheid, ram, vrije schijfruimte...

Laatst bewerkt:
aan pasja

Hoezo denk je dat ik mijn machines niet volledig installeer.
Ik heb ICT-Beheer gedaan en weet hoe ik mijn machines moet installeren,
de reden waarom ik hier op dit forum zit is omdat ik er ondertussen helemaal moedeloos van ben.

Mijn pc is op de juiste manier geformateerd en geinstalleerd, alleen hij is gewoon heel erg langzaam.

Je zegt dat je je cpu te keer ziet gaan. Welk process is hier dan voor verantwoordelijk?

Kijk eens of svchost.exe hiervoor verantwoordelijk is... Zo ja, hier op t forum even op verder zoeken.

Hoezo denk je dat ik mijn machines niet volledig installeer.
Ik heb ICT-Beheer gedaan en weet hoe ik mijn machines moet installeren,
de reden waarom ik hier op dit forum zit is omdat ik er ondertussen helemaal moedeloos van ben.

Mijn pc is op de juiste manier geformateerd en geinstalleerd, alleen hij is gewoon heel erg langzaam.
Daar twijfel ik niet aan als je dat schrijft, maar aangezien wij geen kristallen bollen hebben hier bij de Helpmij, konden wij dat ook niet weten?

Juist jij zou dan mijn antwoord / vraag moeten begrijpen. Een absolute leek die een machine formatteert en daarna installeert zal mogelijk 2 beginnersfouten maken waardoor de pc supertraag kan worden / wordt:
1. hij heeft een oude XP schijf (één van de vroegere) en gaat daarmee aan het formatteren en installeren terwijl de machine aan het internet hangt. Als je met een oude XP schijf (zonder SP's) Windows installeert en er is tijdens de installatie internetverbinding, dan is de kans 100% dat je getroffen wordt door op de digitale snwelweg voorbij lopende malware, terwijl je bijvoorbeeld niets anders hebt gedaan dan slechts Microsoft Update bezoeken;
2. een beginneling zal niet zelden vergeten om de moederborddrivers te installeren nadat hij Windows heeft geïnstalleerd. Dit zou ook een trage machine op kunnen leveren.

Wellicht dat je nu begrijpt waarom ik de vragen stelde.................?

Daarnaast, je opmerking over het het geheugen "schoonmaken" deed nu ook niet echt vermoeden dat we met een ervaren computeraar te maken hebben?

Laatst bewerkt:
ik vermoed dat je hele pc verot is omdat je hem al zo'n 20 jaar gebruikt en dat je een nieuwe moet kopen hebben wij ook ooit een moeten doen

ik vermoed dat je hele pc verot is omdat je hem al zo'n 20 jaar gebruikt en dat je een nieuwe moet kopen hebben wij ook ooit een moeten doen
Graag stoppen met dit soort opmerkingen/nutteloze berichten. Het voegt niets toe en de TS wordt hier niet mee geholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan