Taakbalk doet moeilijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrSlowgaze

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2011
Vanaf gisteren kreeg ik behoorlijke problemen met de taakbalk. Vaak kan ik niet op de icoontjes in de taakbalk drukken als ik een hele tijd met een venster bezig ben geweest, en vice versa komt het ook voor (ik kan de minimaliseer-, maximaliseer- en sluitknop niet gebruiken dan). Even ctrl+alt+delete drukken lost het tijdelijk weer even op, maar na een tijdje begint de ellende weer van voren af aan.
Weet iemand wat de oorzaak van het probleem is en hoe ik dit op kan lossen? Ik heb er al een virusscan, het verwijderen van tijdelijke bestanden (ook handmatig), defragmentatie en een systeemherstel opzitten, maar niets werkt.

Hoi,
welkom op Helpmij
Je moet jezelf afvragen wat er gisteren is gebeurd toen het probleem begon, als ik het goed begrijp bevriest je taakbalk. Als je taakbeheer laat openstaan kun je evt. zien welk proces dat veroorzaakt.
Makkelijkste oplossing: systeemherstel

Systeemherstel heb ik geprobeerd gisteren, en uiteraard ook naar een datum vóór gisteren, maar dat hielp niet. Met de term "bevroren taakbalk" kan ik misschien verder komen, ik zal eens kijken. Overigens, hoe moet ik zien welk proces de bevroren taakbalk veroorzaakt?

Door taakbeheer te starten, tab processen en kijken als het gebeurt welk proces het meest van je cpu vraagt.
Je kan ook eens in de logboeken kijken of je daar foutmeldingen v.e. bepaald proces tegenkomt.
Windowstoets + r
typ
eventvwr.msc
enter

FireFox, Explorer, DMV.exe en Windows Mediaplayer zijn momenteel de processen die het meeste van mijn cpu vragen. Niets geks geloof ik. Ik zal de logboeken eens door gaan lopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan