Taakbalk en iconen kwijt na virusscan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janny Rutjes

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Hallo

Ik had last van virussen (pop-ups van Drivecleaner etc.) en heb toen op een site gelezen over een scan met het programma drweb-cureit.exe.
Daarbij heb ik 22 virussen (merendeel van virtualmod) verwijderd van mn pc maar nadat ik mn pc wilde uitschakelen reageerde mn pc niet meer. Na het handmatig uit en aan zetten ben ik alle iconen en de taakbalk op mn bureaublad kwijt.
(Met 'uitvoeren' via taakbeheer kom ik nog wel op internet, maar verkenner en zo starten niet via taakbeheer. Ook als ik 'shutdown' invoer reageert mn pc daar niet op. Er verschijnt dan een zwart venstertje die meteen weer weg gaat.

Toen ik net bij apparaatbeheer wilde kijken of er iets mis was kreeg ik deze melding:
mmc kan niet initialiseren vanwege een onjuiste installatie of een beschadiging aan het register. Zorg ervoor dat het bestand mmcndmgr.dll is geregistreerd door het uitvoeren van 'regsvr32% systemroot%\system32\mmcndmgr.dll.

Ik heb dus deze dll-bestandje vervangen door eentje die ik van internet heb gehaald, maar ik blijf deze melding houden.

Ik ben mn Windows cd-rom kwijt, dus heeft iemand misschien een ideetje wat ik nu kan doen?

Bvd Janny

Start de pc normaal op, en wacht totdat je je lege scherm van windows weer hebt.
ctrl-alt-delete. Taakbeheer.
Bestand, nieuwe taak (uitvoeren) en typ dan exact: explorer.exe (enter)
(Dit is GEEN internet explorer.....)
Dan zou alles weer ok moeten zijn.
Herstart de pc normaal. Alles weer goed?

Ik heb dat al geprobeerd, maar daar reageert hij ook helemaal niet op. :(

Hij blijft ook in dat blauwe Windows-venster hangen, en pas als ik ctrl, alt en del indruk, verschijnt mn lege bureaublad.

In de veilige modus reageert hij net zo.

explorer.exe verschijnt 0,01 seconden bij processen en is dan meteen weer weg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan heb je nog meer virussen. Want taken worden niet vanzelf afgesloten.
Kun je nog bij het volgende komen?
start / configuratiescherm, systeembeheer, logboeken.
Heb je daar veel foutmeldingen staan?
Kun je iets zien waarom explorer.exe meteen weer afsluit?

Overweeg een herinstallatie. Kun je een gedegen backup maken van mails, adresboek, favorieten enzo?
Zo niet, dan heb ik nog een (tijdelijke) oplossing om de pc weer aan het draaien te krigen, voldoende voor een backup. Daarna toch herinstalleren.

Ik kan systeembeheer niet openen, ik weet niet hoe ik erbij kom zonder de configuratiescherm. Weet niet hoe ik er met 'bladeren' in verkenner bij kan komen.
Ik probeerde net Outlook Express te openen en ook daarbij kreeg ik een foutmelding:
Kan identiteitsaanmelding niet starten. Sommige onderdelen ontbreken of zijn niet goed geconfigureerd.
+
Kan Outlook Express niet starten. Mogelijk is het niet juist geinstalleerd.
Zorg ervoor dat uw schijf niet vol is en dat uw voldoende geheugen hebt. Neem contact op met de Microsoft helpdesk voor verdere ondersteuning.(0x80040154)

Ik ga nu nog even een systeemherstel proberen, maar ik geef het weinig kans op slagen.

Bedankt voor je hulp trouwens.

Systeemherstel werkt dus inderdaad niet.
Ik krijg dan een wit vlak te zien.

Maar morgenavond kijk ik wel weer verder.

Janny

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan