taakbalk en menu start verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leovandriver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
taakbalk en menu start

Ik heb het zelfde probleem, alleen lukt het mij niet om een sleutel aan te maken in windowsregsiter. Ik mis het bestand wdmaud.drv. Wie o wie kan mij helpen?

Leovandriver. Plotsklaps is mijn taakbalk en menustart verdwenen en ook de software.De installatie CD heb ik niet bij de hand. Hoe kan ik die taakbalk en het menu start weer terugtoveren ?

en verplaatst.
zou je zo vriendelijk willen zijn en in het vervolg een eigen vraag te stellen en niet in een topic van een ander.

Taakbalk probleem: Probeer dit hulpmiddel te draaien om je probleem op te lossen.

Programmagroepen niet correct te vinden onder de Start-knop:

(Ik ga er hier vanuit dat je de Nederlandse versie van XP gebruikt).

Eerst een backup maken van de huidige instellingen (2 commando's, via Start -> Uitvoeren):

Reg.exe export "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" c:\usershellfolder.reg

Reg.exe export "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" c:\shellfolder.reg

De volgende commando's aanpassen aan je eigen situatie (gebruikersnaam, schijfletters, padnamen etc.), en dan individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje en op Ok drukken (4 commando's):

REG.EXE ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" /v "Start Menu" /t REG_SZ /d "C:\Documents and Settings\Je_Gebruikersnaam\Menu Start" /f

REG.EXE ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" /v "Programs" /t REG_SZ /d "C:\Documents and Settings\Je_Gebruikersnaam\Menu Start\Programma's" /f

REG.EXE ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "Start Menu" /t REG_SZ /d "C:\Documents and Settings\Je_Gebruikersnaam\Menu Start" /f

REG.EXE ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "Programs" /t REG_SZ /d "C:\Documents and Settings\Je_Gebruikersnaam\Menu Start\Programma's" /f

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan